pelagonier
Fra : majbritt

Dato : 10-07-07 10:47

er der nogle der kan fortælle hvorfor mine pelagonier får gule/ brændte
blade

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 10-07-07 18:26

"majbritt" <mbtheil@privat.dk> skrev i en meddelelse
> er der nogle der kan fortælle hvorfor mine pelagonier får gule/ brændte
> blade

Jeg har haft en engelsk d.o. selv stiklingerne havde sygdommen, som jeg
formoder er en svampesygdom. Det startede i kanten af ældre blade, som så
visnede på skift før tiden, men det tog også undertiden af yngre blade. Og
blomster var det småt med.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : majbritt

Dato : 10-07-07 22:56

> [...]
> visnede på skift før tiden, men det tog også undertiden af yngre blade. Og

jeg hørte at lidt atamon i vandet,
1 teske i en 1/2 liter vand en gang
skulle gøre det mvh majbritt

Fra : L.Støvring

Dato : 10-07-07 23:43

"majbritt" <mbtheil@privat.dk> skrev i en meddelelse
> er der nogle der kan fortælle hvorfor mine pelagonier får gule/ brændte
> blade

De fleste af mine pelargonier gør de samme i år. Undtagen de som står i læ,
for vind og vand. Jeg tror simpelthen de er druknede i regnen!?

Mvh. Lisbeth