fræse-jern der giver resultat som grebsløs~
Fra : Christian

Dato : 09-07-07 08:49

Hej i gruppen...

Skal til og lave køkken....

overvejede at lave fronter (skuffer og låger) selv og tænkte at jeg kunne
anvende overfræseren til at lave en fals i fronten så man opnår en fals der
ligner de "grebsløse skuffer" - dvs - en profil ca som denne
http://www.esnips.com/doc/09a931e0-7169-478d-96f7-f09a20ee0639/fræsejern-til-overfræser---profil

nogen der har en idé om hvor man skaffer en sådan/ har set en lignende
profil (den er ikke i et standard Harald-sæt upåagtet antallet af jern - så
jeg er beredt på at det nok bliver en kende pebret)

håber der er nogen der ligger inde med det gyldne svar.

Christian.

Fra : Ole Pedersen

Dato : 09-07-07 11:26

"Christian" <storehytte@gmail._REMOVE_com> skrev i en meddelelse
> [...]
> så jeg er beredt på at det nok bliver en kende pebret)
>
> håber der er nogen der ligger inde med det gyldne svar.

Hej Christian

I mit Boschkatalog er der et fræserjern der hedder grebprofilfræser, dobbelt
skær med bestillingsnummer 2 608 628 153, det har 8 mm skaft. Jeg kan ikke
helt gennemskue om det ligner din tegning men det ville jeg selv bruge.
Kataloget er fra 2005, så mon ikke det eksisterer stadig.

mvh
Ole

Fra : Ole Pedersen

Dato : 09-07-07 11:32

> [...]
> kan ikke helt gennemskue om det ligner din tegning men det ville jeg selv
> bruge. Kataloget er fra 2005, så mon ikke det eksisterer stadig.

eller prøv at se her:
http://www.wallko.dk/wallko/wallkodo.nsf/25a680cb06ef1dfa412564f7004e2a2e/f6307224dd08701141256b42004e9afa/$FILE/Profilfr%C3%A6sere.pdf

under greb-notfræser på side 25

Ole

Fra : Ole Pedersen

Dato : 09-07-07 11:37
Fra : Christian

Dato : 09-07-07 14:17

"Ole Pedersen" <olepedersen@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> nå nej side 12

Hej Ole..... super... det minder meget om dit bosch-jern jeg fandt på ebay
efter at have forfulgt dit angivne produktnummer (tak)...
http://cgi.ebay.de/BOSCH-Griffmuldenfraeser-8-mm-zweischneidig_W0QQitemZ330060128467QQihZ014QQcategoryZ78713QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem

findes også i en engelsk version - en finger-pull-cutter, der dog anvender
andre metriske mål for diameteren på akslen hvorfor en adapter af en art
ville være nødvendig:
http://www.axminster.co.uk/product-CMT-Finger-Pull-Cutter-21021.htm

er dog i begge tilfælde ikke sikker på om den kant man skal bruge og trække
i er stor og kraftig nok.... men jeg kan se at det wallkö-jern du linkede
til forhandles hos Johs. fogh så der kigger jeg lige på det........... Er
der andre sådanne fræsejerns-producenter der har deres sortiment online??

Fra : Ole Pedersen

Dato : 11-07-07 12:44

> [...]
> andre metriske mål for diameteren på akslen hvorfor en adapter af en art

Ovenstående ser meget stort ud og hvis skaftet er en ½ tomme, tror jeg ikke
du kan proppe det i en normal overfræser.
Du skal lige være opmærksom på at hvis du skal lave mange skuffegreb,
specielt i hårdt træ, mdf eller spån, skal det være et jern af hårdmetal,
hvilket jeg ikke tror bosch-jernet er.

mvh
Ole