Problemer med Siemens SRU4012SK/11 opvaske~
Fra : forsmark@odense.koll~

Dato : 08-07-07 00:34

Hej,

Vi har lige lavet nyt køkken.
I den periode (ca 3 måneder ) har vores opvaskemaskine stået i
soveværelset og ikke været tilsluttet.

Nu da køkkenet er færdigt, har vi monteret opvaksemaskinen igen, men
nu er der desværre problemer med den.
Den virkede fint inden vi pillede den fra ved begyndelsen af
ombygningen af køkkenet.

Når jeg starter opvaskemaskinen, kan jeg høre at den pumper vand ud,
og at den tager vand ind, men der kommer aldrig vand i selve
"Vaskerummet".

Er der nogen der har en idé til hvad der kan være galt og hvordan
problemet løses? Måske en der selv har haft lignende problem.

Mvh
Thomas

Fra : Mogens

Dato : 08-07-07 06:29

<forsmark@odense.kollegienet.dk> skrev i en meddelelse

> Når jeg starter opvaskemaskinen, kan jeg høre at den pumper vand ud,
> og at den tager vand ind, men der kommer aldrig vand i selve
> "Vaskerummet".

Er vandhanen åbnet - og giver den 8 til 10 liter vand i minuttet?
Er slangen ej i klemme mellem ved skabsgennemførelsen eller
bag maskinen?
Fyldes sidekammeret på venstre side af maskinen?

Fra : forsmark@odense.koll~

Dato : 08-07-07 09:25

Hej Mogens,

Tak for dit svar!

Ja vandhanen er åben. Jeg kan høre at den tager vand ind.
Har trukket opvaskemaskinen ud, for at sikre at ingen slanegr er i
klemme, men lige meget hjalp det

Hvordan ser jeg om sidekammeret blievr fyldt? Der er fyldt med vand
der hvor man hælder salt på, og foran hvor filteret sidder.

Mvh
Thomas

Fra : forsmark@odense.koll~

Dato : 08-07-07 11:16

Nu har jeg pillet siderne af opvaskemaskinen, og det ser ud til at den
håndterer vandindtaget som den skal.

Derimod sidder der en elektromotor nederst i venstre side, som når
opvaskemaskinen har taget vand ind, drejer en lille smule, for
derefter at stå og brumme.
Det er som om, at det den skal trække har sat sig, så den ikke kan
trække det.

Er der nogen der ved hvad den trækker og hvad jeg kan gøre for at
undersøge om det er det der er mit problem?

Mvh
Thomas

Fra : forsmark@odense.koll~

Dato : 08-07-07 11:44

Problem solved

Jeg tvang elektromotoren rundt manuelt, så det der havde sat fast blev
løsnet, og nu kører opvaskemaskinen som den skal

Mvh
Thomas

Fra : forsmark@odense.koll~

Dato : 08-07-07 11:45

Problem solved

Jeg tvang elektromotoren rundt manuelt, så det der havde sat sig fast

Fra : Mogens

Dato : 08-07-07 13:28

> Jeg tvang elektromotoren rundt manuelt, så det der havde sat sig fast
> blev løsnet, og nu kører opvaskemaskinen som den skal

Kanon - dygtig mand :)