Gulv på badeværelse
Fra : Anton

Dato : 07-07-07 06:45

Hej
Jeg står lidt i samme situation som Buffy med epoxymalingen.
Jeg har et nyt badeværelse med betongulv.
De tilstødende lokaler har også betongulv der skal poleres.
Badeværelset er vådzone og kan ikke nøjes med polering, derfor vil jeg gerne
give det noget andet,
men helst så man stadig ser betonen. Derfor ville epoxy være godt.
Epoxy gulnes ved lyspåvirkning. men det er ikke et problem i mit tilfælde.
Men hvis betonen revner, revner epoxyen også.
Så ryger lidt af ideen med vådzonen.

Nogen der har nogen gode ideer til hvad jeg eller kan give det?

mvh
Anton

Fra : MGJ

Dato : 08-07-07 06:55

Hej

Du kan fint give gulvet en gang epoxy lak, men som du selv er inde på vil
det blive gult med tiden. Omkring revner så bør gulvet kun revne én gang,
dvs. inden for relativt kort tid hvis det er lavet rigtig. Dog vil jeg sige
at hvis gulvet er poleret efter HTC Superfloor metoden (
http://www.htc-sweden.com/references/superfloor/pictures/public1/ ) og
impreneret med silikat, vandglas og evt. porrefyldt skulle det ikke være
noget problem uden Epoxy (for der er vel lagt en fugtspærre under?)
Alternativ er at fugtspærre og der efter støbe et lag med flydemørtel
(selvnivelerende sparkelmasse) i min. styrke 30 og der efter poler den op.
Ulempen ved epoxy er at den er svær at lave reperationer eller friske op
hvis der sker skader og at den bliver MEGET glat når den er våd.

MGJ

Fra : Anton

Dato : 08-07-07 07:41

Hej
Der er ikke lagt fugtspærre under, men der skal lægges et toplag med
flydemørtel,
jeg skal nok sikre mig at det bliver min. styrke 30.
Jeg ved ikke helt om det skal slibes efter HTC metoden, firmaet vi entreer
med mener at vi
skal behandle det andet gulv med voks, og gøre noget andet med badeværelset,
uden at de
helt har givet gode ideer (udover fliser).
Den flydemørtel der skal poleres, skal den ikke behandles yderligere, eller
skal der behandles
efter HTC metoden?

mvh
Anton

Fra : MGJ

Dato : 09-07-07 04:54

Hej igen

Hvis du behandler efter HTC får du nok den mest lukket overflade og så er
det en fornøjelse at gå på med bare tær

Fra : Anton

Dato : 09-07-07 07:58

Hej