Tilslutning af opvaskemaskine?
Fra : Carina

Dato : 06-07-07 09:04

Hej

Jeg er i tvivl om jeg kan tilslutte en opvaskemasinke til mit afløb.

Der er i forvejen tilsluttet en vaskemaskine via en "ekstra vandhane". Kan
man have begge ting tilsluttet?

VH
Carina

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 06-07-07 11:39

"Carina" <c@a.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Jeg er i tvivl om jeg kan tilslutte en opvaskemasinke til mit afløb.
>
> Der er i forvejen tilsluttet en vaskemaskine via en "ekstra vandhane". Kan

Går afløbet ned i gulvet, eller er der en vask involveret i det?
Personligt, ville jeg ikke have de helt store bekymringer ved det... Der kan
måske, og kun et lille måske være lidt, hvis begge pumper ud på samme tid
med fuld tryk. Risikoen er jo ikke verdens største ved det, og jeg vil tro,
at afløbet kan klare det, hvis det er nogenlunde rent.

/Ole

Fra : Ivan

Dato : 06-07-07 19:25

"Carina" <c@a.invalid> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg er i tvivl om jeg kan tilslutte en opvaskemasinke til mit afløb.
>
> Der er i forvejen tilsluttet en vaskemaskine via en "ekstra vandhane". Kan
> man have begge ting tilsluttet?

Dav
Selvfølgelig kan du tilslutte opvaskemaskine til afløb. Jeg formoder at der
er en håndvask, eller hvad. Hvis det er et gulvafløb, så har dette en
forudsat spildevandsstrøm på 0,9 l/s. Ledning der ligger under gulv er en
110mm pcv, denne kan tage 3,5 l/s. Hvor tit vil du komme til at bruge både
vaskemasiken og opvaskemaskine samtidig.

Du kan roligt tilslutte opvaskemaskine til afløb.

Fra : Carina

Dato : 07-07-07 07:00

"Ivan" <virker@ikke.nu>

> Dav
> Selvfølgelig kan du tilslutte opvaskemaskine til afløb. > Du kan roligt
> tilslutte opvaskemaskine til afløb.

Jeg siger tak for begge svar

VH
Carina