God motorsav?
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 05-07-07 22:13

Hej.

Hvad skal jeg gå efter hvis jeg skal have en god sav?

Jeg er klar over at Johnsonred + Stihl er nogle suveræne save, men er der
ikke andre? (og lidt billigere

Hvad med Stiga, Partner og alle de andre?

Jeg skal have ryddet nogle udgåede elmetræer. Ca. 20-30 m. Der er ikke
mulighed for el.

Eller hænger pris / kvalitet sammen?

Mvh

Jasper

--
jasper@FJERNESahrensbach.com

(FJERNES skal, sjovt nok, fjernes.)

Fra : Thomas

Dato : 05-07-07 22:33

On 5 Jul., 23:12, "Jasper Norman Ahrensbach"
<jas...@FJERNESahrensbach.com> wrote:
> [...]
>
> Hvad med Stiga, Partner og alle de andre?
>
> Jeg skal have ryddet nogle udgåede elmetræer. Ca. 20-30 m. Der er ikke

Min erfaring med motorsave siger at pris og kvalitet hænger meget fint
sammen, dog kan man måske med en vis ret påstå at Stihl er
uforholdsmæssig dyr men det er på den anden side også et utroligt
solidt og brugervenligt værktøj.

Jeg ved ikke hvor mange træer du skal have lagt ned og heller ikke om
de efterfølgende skal saves op til brænde og om du fremover får brug
for at have en Motorsav.

Jeg synes du alvorligt skal se på muligheden for at låne/leje dig frem
alternativt kan du se og der skulle være tilbud på en byggemarkedssav
som f.eks. Partner men som sagt pris og kvalitet hænger sammen

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 06-07-07 01:45

Thomas wrote:

> Jeg synes du alvorligt skal se på muligheden for at låne/leje dig frem
> alternativt kan du se og der skulle være tilbud på en byggemarkedssav
> som f.eks. Partner men som sagt pris og kvalitet hænger sammen

ja en Partner og så godt med kædesavsolie... den er brugt med stor success i
mange år...

Rasmus --- Bo M. Mogensen om det binære talsystem:
"jeg har set det før og kommer til at se det igen - det er venstre
ointeret propoganda "

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 06-07-07 18:00

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse

> ja en Partner og så godt med kædesavsolie... den er brugt med stor success
> i mange år...
>
> --
> mvh

Man kan altså godt mærke forskel på en partner og en jonsered..

Men hvis du aldrig kommer til at bruge en sav igen og du ikke selv har nogen
ovn, så få dog en til at fælde dem, mod at han får træet og du kører grenene
væk.

Det ville jeg da i hvert fald gerne.

Mvh
Mads

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 06-07-07 23:12

> Men hvis du aldrig kommer til at bruge en sav igen og du ikke selv har
> nogen ovn, så få dog en til at fælde dem, mod at han får træet og du kører
> grenene væk.

Jeg regner med at der i år er tale om 10 m. der skal fældes, og derefter
skæres op. Jeg bruger ca. 6-8 m. om året, hvor jeg som regel selv saver det
ud i 30 cm. stykker. Så jeg kommer da til at bruge den en del.

/Jasper

Fra : Kim S

Dato : 07-07-07 10:51

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i
meddelelsen news:468d5ec6$0$878$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Jeg er klar over at Johnsonred + Stihl er nogle suveræne save, men er der
> ikke andre? (og lidt billigere
Hvis det er legetøj er de billige fine, men ikke hvis
de skal ARBEJDE.

> Eller hænger pris / kvalitet sammen?

Ja...Hvis prisen har stor betydning, må du hellere købe
en let brugt Stihl, Jonsered eller Husquarna.
Stihl har en lidt smartere kædespænding end de
andre. Har selv en Jonsered...

Mvh, Kim

Fra : Thomas

Dato : 07-07-07 13:24

On 7 Jul., 00:12, "Jasper Norman Ahrensbach"

> [...]
> skæres op. Jeg bruger ca. 6-8 m. om året, hvor jeg som regel selv saver det
> ud i 30 cm. stykker. Så jeg kommer da til at bruge den en del.

Jeg vil anbefale en el sav til det du fremover skal skære op. At
investere i en Stihl eller lign for at skære 6 - 8 meter op om året
svarer i mine øjne til at købe en lastvogn for at køre have affald på
genbrugspladsen plus at en god el sav faktisk er nemmere at bruge og
vedligeholde.

Når du skal fælde så lidt så lej/lån dig dog frem. Det er trods alt
ikke mere end en weekends arbejde.

PS Husk skærebukser