ID af dræbersnegle.
Fra : Brian Søgaard

Dato : 05-07-07 12:31

Da jeg er nylig have ejer( og hus :D ) er tanken også faldet på
dræbersnegle.
Fandt denne side
http://www.biopix.dk/Species.asp?Language=da&Searchtext=Arion%20lusitanicus&Category=Bloeddyr
Men er der nogen nemme måde at kende en "alm sort skovsnegl" fra
dræbersneglene?
De rød brune. Er det med sikkerhed en drøbersnegl hvis man ser sådan en?

Mvh Brian
....Fat people are harder to kidnap

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 05-07-07 12:39

> [...]
> dræbersneglene?
> De rød brune. Er det med sikkerhed en drøbersnegl hvis man ser sådan en?

Nej, slet ikke. Almindelige dødelige kan ikke se forskel, så der er kun at
kigge på haven og se om de tømmer den helt. Mine gør ikke, så det er ikke
dræbersnegle

Mvh Maria

Fra : jones_net

Dato : 05-07-07 12:51

"Brian Søgaard" <virker@ikke.dk> wrote in message
> [...]
> dræbersneglene?
> De rød brune. Er det med sikkerhed en drøbersnegl hvis man ser sådan en?

http://www.skovognatur.dk/Emne/Naturbeskyttelse/invasivearter/Dyrearter/Iberisk/Sneglenoegle/

Hvis du bruger Sneglenøglen, så kan du komme frem til hvad du har fundet,
for ikke alle brune snegle er dræbersnegle.

/J

Fra : Brian Søgaard

Dato : 05-07-07 13:18

jones_net skrev:
> [...]
>
> Hvis du bruger Sneglenøglen, så kan du komme frem til hvad du har fundet,
> for ikke alle brune snegle er dræbersnegle.

Snegle nøglen.Sejt navn :D
Men den er ret god. Så den må jeg bruge hvis jeg støder på nogen i min
haven.

Takker for hjælpen.

Brian

Fra : Thomas

Dato : 05-07-07 15:37

On 5 Jul., 14:17, Brian Søgaard <vir...@ikke.dk> wrote:

> Snegle nøglen.Sejt navn :D
> Men den er ret god. Så den må jeg bruge hvis jeg støder på nogen i min
> haven.
>
> Takker for hjælpen.
>
> Brian

Det man bedst kan kende dem på er at hvis man har dem så har man ikke
bare 5 eller 10 nej man kan have 50 - 100 på en kvm

Med andre ord man er ikke i tvivl om man har dræbersnegle

Fra : Cindy

Dato : 05-07-07 16:03

"Thomas" skrev i en meddelelse
, Brian Søgaard wrote:

> [...]
Det man bedst kan kende dem på er at hvis man har dem så har man ikke bare 5
eller 10 nej man kan have 50 - 100 på en kvm

Er der noget om, at de i hvert fald aldrig ses med sneglehus?
Og er det korrekt, at de aldrig vil ligne de grålige med mønster
på ryggen, som er begyndt at komme de sidste år?

cindy

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-07-07 17:04

Cindy wrote:

> Er der noget om, at de i hvert fald aldrig ses med sneglehus?

Snegle i den størrelsesorden med hus på, er vinbjergsnegle.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : JJ

Dato : 07-07-07 09:44

"Thomas" <Thomas.Haugaard@gmail.com> wrote in message
On 5 Jul., 14:17, Brian Søgaard <vir...@ikke.dk> wrote:

>Det man bedst kan kende dem på er at hvis man har dem så har man ikke
>bare 5 eller 10 nej man kan have 50 - 100 på en kvm

Det er ikke helt rigtig, for det starter med at der kommer nogle, og så
bliver de flere og flere og i løbet af et par år, så er der mangel hvis man
ikke bekæmper dem.

JJ

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 07-07-07 11:07

"JJ" <jj@get.kd> skrev i en meddelelse >
> Det er ikke helt rigtig, for det starter med at der kommer nogle, og så
> bliver de flere og flere og i løbet af et par år, så er der mangel hvis
man
> ikke bekæmper dem.

Det plejer ikke at ende i mangel, tværtimod
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Inger Pedersen

Dato : 07-07-07 17:05

> Det plejer ikke at ende i mangel, tværtimod

Jo.
Mangel på salat og adskillige andre planter

Hilsen Inger

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 07-07-07 20:38

"Inger Pedersen" <inger_mpFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jo.
> Mangel på salat og adskillige andre planter

Jeg udrer mig meget over at man endnu ikke hører om nogen der har haft held
med, endsige prøvet, at udsætte nematodesmittede snegle til videresmitning
af hele lokalområdet.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-07-07 00:00

> [...]
> held
> med, endsige prøvet, at udsætte nematodesmittede snegle til videresmitning

Har set effekten af nematoder.
Eller rettere den totale mangel på effekt året efter.
Der var ren invasion, talte 30+ på få kvadratmeter terrasse
Det var btw ikke her i lokalområdet, så du bliver ikke smittet

--
mvh Uffe

Fra : Armand

Dato : 23-07-07 22:03

> Jeg udrer mig meget over at man endnu ikke hører om nogen der har haft
> held
> med, endsige prøvet, at udsætte nematodesmittede snegle til videresmitning
> af hele lokalområdet.

Nærmest synsk!
I BT idag omtales netop nematode-muligheden á en biolog der importerer og
forhandler et engelsk produkt kaldet Nemaslug, som han dog anbefaler brugt i
kombination ed Ferromol!

--
Armand.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 23-07-07 22:30

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev
> I BT idag omtales netop nematode-muligheden á en biolog der importerer og
> forhandler et engelsk produkt kaldet Nemaslug, som han dog anbefaler brugt
> kombination med Ferromol!

Det tyder så på, at i hvert fald den type Nematoder, ikke er velegnede.

Helge P. har beskrevet metoden, og at den virker.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : V Hansen

Dato : 23-07-07 23:03

nematode-muligheden Nemaslug, som han dog anbefaler brugt
i kombination med Ferromol!>
> Det tyder så på, at i hvert fald den type Nematoder, ikke er velegnede.

og får man så ikke totalt aflivet alle former for snegle,
det ville da være skidt for økobalancen.

Vibeke

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-07-07 20:00

On Mon, 23 Jul 2007 23:29:31 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>Det tyder så på, at i hvert fald den type Nematoder, ikke er velegnede.

Så vidt jeg ved er de nematoder man kan købe her i landet også dem som
kaldes NemaSlug. Jeg husker dog muligvis forkert.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/