Havebassin og springvand
Fra : Stig Brun

Dato : 05-07-07 04:19

På min arbejdsplads er der et udendørs kar med en pumpe i, og det var for
længe siden tænkt som springvand. Jeg har fået pumpen i gang, og jeg har
lavet et midlertidigt filter foran pumpen, men problemet er:

Efter 2-3 dage bliver vandet uklart, og der kommer myggelarver i. Derfor
tømmer/renser/genfylder jeg karret 2 gange om ugen.

Det går der en del tid med.

Mit spørgsmål er derfor:

Hvad plejer man at gøre ved det? Kan der puttes noget kemi i?

--
*·.¸_¸.·'¨¨)
¸.·'

Fra : Kurt E. Jensen

Dato : 05-07-07 09:17

"Stig Brun" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det går der en del tid med.
>
> Mit spørgsmål er derfor:
>
> Hvad plejer man at gøre ved det? Kan der puttes noget kemi i?

Hej Per.

Du kan sætte et UV filter i mellem, det tager alle grøn algerne, tråd alger,
kan fjernes med kemikalier, det kan du jo også få til grøn algerne, men de
vil komme igen, UV filter, evt sammen med biologisk filter er meget affektiv

Kurt J.
Odense

Fra : Stig Brun

Dato : 05-07-07 15:44

"Kurt E. Jensen"

> Du kan sætte et UV filter i mellem,

Er det elektrisk, eller hvodden virker det - og hvor i Odense kan jeg evt
finde et?

Per

Fra : Kurt E. Jensen

Dato : 06-07-07 06:21

> "Kurt E. Jensen"

> Er det elektrisk, eller hvodden virker det - og hvor i Odense kan jeg evt
> finde et?
>
> Per

Hej.

Jeg har købt mit anlæg både filter og UV lampe i Dalum dyrehandel, der
syntes jeg betjeningen er personlig og i topklasse, hvad det til tider
mangler i de store forretninger.

Kurt J.
Odense

Fra : Soren Roensberg

Dato : 05-07-07 15:56

Stig Brun skrev:
> [...]
>
> Det går der en del tid med.
>
> Mit spørgsmål er derfor:
>
> Hvad plejer man at gøre ved det? Kan der puttes noget kemi i?

Hvis der alligevel ikke er fisk i, så prøv at kigge på kemi til have
svømmebassiner. Gå efter et ilt-baseret i stedet for de klorbaserede, så
lugter det ikke.