motorsav - johnsered eller stihl
Fra : Dennis Nielsen

Dato : 04-07-07 23:20

Godaften gruppe.

Jeg vil ud at investere i en motorsav. Jeg har ca. 30 rm brænde - Ø 30-60
cm. Jeg er interreseret i et kvalitestsproduk - hvilket mærke vil I
anbefale?

/Dennis

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 05-07-07 07:24

On Thu, 5 Jul 2007 00:19:53 +0200, "Dennis Nielsen"
<Bjerrevej19@privat.dk> wrote:

>Jeg vil ud at investere i en motorsav. Jeg har ca. 30 rm brænde - Ø 30-60
>cm. Jeg er interreseret i et kvalitestsproduk - hvilket mærke vil I
>anbefale?

Jeg er helt klart mest til Stihl. Den har nogle rare detaljer som
værktøjsfri kædespænding - ikke noget med at have værktøj frem for at
afmontere sværdet/kæden.

Motormæssigt og kvalitetmæssigt tror jeg nu ikke Stihl er flere klasser
bedre end f.eks Jonsered, men den her detalje er jeg nu rigtig glad for
på min.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 05-07-07 07:29

"Dennis Nielsen" <Bjerrevej19@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg vil ud at investere i en motorsav. Jeg har ca. 30 rm brænde - Ø 30-60
> cm. Jeg er interreseret i et kvalitestsproduk - hvilket mærke vil I

Da jeg sidste år skulle have en bensin hækkeklipper og var hele vejen rundt
og se på de forskellige produktor, faldt jeg for Echo, jeg havde ikke hørt
så meget om mærket, men aligevel faldt jeg for den, ikke fordi den var
billig for det var den absolut ikke, men følte at det virkelig var kram.
Jeg kan kun sige at jeg ikke har fortrudt mit køb, og hvis jeg skulle ud og
købe sav så ville jeg ihvertfald tage Echo med i overvejelserne.

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : Thomas

Dato : 05-07-07 11:18

On 5 Jul., 08:29, "Lars Bisgaard" <lcbfj...@dettemail.dk> wrote:

> [...]
> Jeg kan kun sige at jeg ikke har fortrudt mit køb, og hvis jeg skulle ud og
> købe sav så ville jeg ihvertfald tage Echo med i overvejelserne.

Husqvarna og Jonsered bliver produceret samme sted og er en udemærket
kvalitet og også lidt billligere end Stihl

Stihl er naturligvis det bedste men min mening er at man som ikke
daglig bruger skyder langt over målet ved at købe Stihl.

Noget andet du skal have med i dine overvejelser er at købe en en god
El sav i stedet hvis der er adgang til strøm. Effekten er den samme
som de mindre benzinsave og vedligehold er meget lettere, behagligere
at bruge, billig, ingen bøvl med at starte bensin motor osv.

Jeg har netop selv fældet 40 rm med en bensinsav skåret dem om i store
længder og så skåret dem i brænde længder med en Bosch elsav. Jeg
bruger nu selv kun min benzinsav når jeg er nødt til det

VH

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 06-07-07 17:50

"Thomas" <Thomas.Haugaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
On 5 Jul., 08:29, "Lars Bisgaard" <lcbfj...@dettemail.dk> wrote:
> "Dennis Nielsen" <Bjerreve...@privat.dk> skrev i en
> meddelelsenews:468c1d21$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Hej Dennis.

Jeg har en jonsered 2141, og den har jeg brugt i rigtigt mange år. Jeg er
meget tilfreds. Den kan save igennem alt

der er vist tilbud i øjeblikket på en der er lidt større. men omkring 3000
tror jeg du skal af med, og så holder den enormt lang tid!

Ang kædestramning, så er det altså ikke det der tager længst tid. Det er
ikke andet to møtrikker, der skal løsnes.

Men hvis du skal ud på et tidspunkt alene og fælde træer, kan jeg anbefale,
at du fra starten af køber en ekstra kæde og sværd, så du kan skifte og save
den første fri, hvis du får en klemmer. Og et par ekstra møtrikker til
skjoldet er heller ikke en dum ide. Og så gør dig selv en tjeneste og køb en
rigtig jonsered benzin- og olie dunk. Den er dejlig let at bruge.

Håber det har hjulpet.
Mvh Mads

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 06-07-07 19:11

On Fri, 6 Jul 2007 18:49:44 +0200, "Mads Kristiansen"
<madsk.fjernes.@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>
>Ang kædestramning, så er det altså ikke det der tager længst tid. Det er
>ikke andet to møtrikker, der skal løsnes.

Jeg ved jo godt det ikke tager lang tid, men det er altså så meget
lettere at kunne ordne det ved at klappe håndtaget ud, dreje på et hjul
og stamme igen. Det er i hvert fald en af de detaljer jeg er allermest
glad for på min sav.

>skjoldet er heller ikke en dum ide. Og så gør dig selv en tjeneste og køb en
>rigtig jonsered benzin- og olie dunk. Den er dejlig let at bruge.

Fortæl det til min familie Jeg har fået både hækklipper og
buskrydder fyldt op med kædeolie pga. sådan en kombidunk

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/