Samme farve maling
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 03-07-07 21:59

Hej

Står og skal have malet en firkant på ca. 40x40 cm i samme farve som
resten af køkkenet.

Nogen, der kender en sted (kæde), hvor man kan få blandet maling efter
medbragt farveprøve, uden at man skal købe en hel 5 liter spand
maling.

Bor i Aalborg.

mvh
Michael Kristensen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-07-07 22:04

Hej!

mbk112@hotmail.com wrote:
> Nogen, der kender en sted (kæde), hvor man kan få blandet maling efter
> medbragt farveprøve, uden at man skal købe en hel 5 liter spand
> maling.

Du beder da bare om en farveprøve på den aktuelle toning :) Sammenlign farven
med deres farvevifte og smut hjem og mal.

Vist er det ikke helt det meningen med farveprøven er, men så kan du jo handle
der senere så de kan få lidt penge i kassen.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 04-07-07 07:26

> Du beder da bare om en farveprøve på den aktuelle toning :) Sammenlign farven
> med deres farvevifte og smut hjem og mal.

Kan ikke finde farve på farvevifte. Har derfor brug for at få blandet
farven, hvor en computer kigger på et stykke tapet med farven på, og
blander efter dette. Og der vil de i den lokale farvehandler kun sælge
5 L spande.

mvh
Michael Kristensen

Fra : Mads

Dato : 04-07-07 08:23

On Tue, 03 Jul 2007 23:25:31 -0700, "mbk112@hotmail.com"
<mbk112@hotmail.com> wrote:

> [...]
>farven, hvor en computer kigger på et stykke tapet med farven på, og
>blander efter dette. Og der vil de i den lokale farvehandler kun sælge

Så skift farvehandler.

Jeg har flere gange fået lavet en farveprøve i en 5,0 L bøtte
netop fordi noget skulle repareres og sådan en prøve koster
typisk 25 kr. Både i Silvan, Bauhaus, hos Flugger og Sadolin.

Der står godtnok på farveprøven at den ikke kan bruges til
at male noget permanent med, men jeg har altså ikke været
i stand til at se eller mærke nogen forskel. De ældste af mine
reparationer har holdt i 15 år nu.

mvh Mads

Fra : Mr. D

Dato : 04-07-07 08:38

Bauhaus herude i Skalborg laver efter farveprøve. Du skal bare medbringe en
"ikke-gennemsigtig" farveprøve :)

/Dan