Røde Myre i græsplænen
Fra : Mads Neerup-Jensen

Dato : 03-07-07 15:55

Hej jeg har lige slået græs og undrede mig over nogen jord bunker i plænen.
og ved nærmere eftersyn viste det sig at være røde myre. som havde slået sig
ned i min plæne og lavet ca. 3 cm høje skud på størelse med en stor
tallerken.

Hvad gør jeg for at slippe af med disse bæster?

Mvh
Mads Neerup

--
Venlig Hilsen

Mads Neerup-Jensen

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-07-07 17:18

In news:468a633e$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
Mads Neerup-Jensen <dickturpin 123fjern@neerup-jensen.dk> typed:
> [...]
> på
> størelse med en stor tallerken.
>
> Hvad gør jeg for at slippe af med disse bæster?

Vi har også *masser* af myrer i år. I stendigerne, i græsplænen i
blomsterbedene. Min mand vander med "Matas myremiddel til vanding",
og det hjælper helt utroligt.

http://www.matas.dk/Hus+og+hjem/Myrebek%C3%A6mpelse/Produkter+mod+myrer/Matas+Myremiddel+til+vanding.htm

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : PDA

Dato : 04-07-07 09:01

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse:

> Vi har også *masser* af myrer i år. I stendigerne, i græsplænen i
> blomsterbedene. Min mand vander med "Matas myremiddel til vanding", og det
> [...]

Hej Tove.

Hvorfor? Myrer er en helt naturlig del af naturen (- og haver) og det er
klart man ikke vil have dem ind i køkken osv. Men hvad gør de i stendiger?
Og i blomsterbede? I græsset?

Er I også ude efter fluer i det fri, bier, edderkopper, tusindben,
ørentviste osv.? Der er millionvis af insekter og lign. i en have. Matas
myremiddel slår jo alle insekter og edderkopper ihjel, så hvis det er det
man vil er det såmænd ikke så svært.

Bare et lille undrende hjertesuk... man kunne jo også være lidt tolerant og
glæde sig over den del af den levende natur der ikke lige er prydblomster og
kæledyr.

Vh

PDA

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-07-07 10:45

In news:468b53a9$0$90276$14726298@news.sunsite.dk,
PDA <xpda81x@xhotmailx.com> typed:

> [...]
>
> Bare et lille undrende hjertesuk... man kunne jo også være lidt
> tolerant og glæde sig over den del af den levende natur der ikke

Hej PDA.

Hvis jeg skal være helt ærlig, så er jeg *meget* glad for levende
væsener i alle afskygninger. Myrerne generer ikke mig men min mand,
så det er ham man skal spørge. Vi har en del edderkopper i huset
(det har de fleste jo), men jeg har indført "dødsstraf" for at slå
dem ihjel, idet de jo rent faktisk er nyttedyr, og jeg går ikke i
koma når jeg ser dem, som så mange andre kvinder gør.

Er der mus indendørs, gør jeg hvad jeg kan for at fange dem og sætte
dem ud på marken uden for baghaven. Vi har en lille hunkat som jo
ifølge kattens natur fanger mus, men kan jeg lokke musen fra hende
og sætte den fri på marken, så gør jeg det. Bier og sommerfugle der
har forvildet sig ind i udestuen, bliver "fanget" i et glas og sat
udenfor, så det er såmænd ikke mig du skal belære om tolerance. Det
har jeg i rigt mål. Jeg slår meget nødigt levende skabninger ihjel,
kun myg da jeg er meget allergisk over for insektstik og får store
betændte plamager når jeg bliver stukket.

Det var jo ligesom heller ikke mig der bragte bekæmpelsen af myrer
på banen. Jeg gav bare Mads et råd til hvad han *kunne* gøre, ikke
at han behøvede at gøre det.

Det kan da være at Mads indser når han læser dit indlæg, at han må
affinde sig med en undermineret plæne med 3 cm høje "tuer", og så
lader myrerne være i fred.

Fra : PDA

Dato : 04-07-07 11:50

> [...]
> sig med en undermineret plæne med 3 cm høje "tuer", og så lader myrerne

- jamen jeg kan se vi tænker helt ens.

Go' sommer!

PDA

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-07-07 11:56

In news:468b7b53$0$90272$14726298@news.sunsite.dk,
PDA <xpda81x@xhotmailx.com> typed:

> - jamen jeg kan se vi tænker helt ens.

Det er der ikke spor af af tvivl om

> Go' sommer!

Det samme til dig

Fra : metteskov@get2net.dk

Dato : 15-07-07 19:38

Godtnok er indlægget ikke rettet mod mig - men jeg bliver bare nødt
til at kommentere...

Nu ved jeg ikke om du har børn PDA... Men prøv at forestille dig en 2½
årig dreng komme rendende, storskrigende og hov... de der naturlige
væsner sidder sørme op af benene på ham. "Jamen søde skat. Du skulle
da prøve at være lidt tolerant og glæde dig over den del af den
levende natur der ikke lige er prydblomster og kældedyr.". Vores dreng
holder sig heldigvis fra myrerne fordi vi har fortalt ham at de kan
bide og tisse hvis man ikke lader dem være (vi har både røde og sorte
myrer).

Det er også bare så dejligt med lidt fri fra arbejde. Så man kunne jo
bare gå en tur rundt i haven og snuble i en af de der små myrehøje,
som er fuldstændig undermineret - så det giver sådan en fantastisk
jævn græsplæne. Jow, jow... det giver da lige et par dage fri med en
forstuvning. Bare en tanke. Er heldigvis ikke sket.

Græsslåmaskinen kører godtnok let og elegant hen over sådan et par
høje - eller ti. Og pyt så med om der ikke er noget græs lige dér. Nu
må vi lige prøve at være lidt tolerante og glæde os over den del af
den levende natru der ikke lige er prydblomster og kæledyr." Det har
vi så også været ind til nu. Men nok må være nok - og nu synes vi
efterhånden at vores består af lige dele mos, græs og myretuer. Kan du
forestille dig hvor fantastisk flot det ser ud - og hvor rart det er
at gå en tur i bare tæer hen over græsplænen. For ikke at snakke om
hvor sjovt det ser ud når vores dreng render i slalom igennem haven
for ikke at blive bidt eller tisset på - NOT??

Også bare et lille undrende hjertesuk... Det kunne jo være der var en
grund til at Mads gerne ville af med bæsterne. Hertil kan jeg i øvrigt
lige nævne at vi har fået et billigt tip der består af vand, sukker og
gær. Kan ikke huske forholdet. Men det kan sikkert findes på nettet :)

Mvh., Mette

Fra : Thomas

Dato : 17-07-07 10:22

On 15 Jul., 20:38, mettes...@get2net.dk wrote:
> [...]
> lige nævne at vi har fået et billigt tip der består af vand, sukker og
> gær. Kan ikke huske forholdet. Men det kan sikkert findes på nettet :)

Jamen hvorfor så ikke bare asfaltere, naturen er sku besværlig.

At brændnælder brænder, at myrer bider og tidsler stikker er da god og
nyttig viden for et barn, især så fremmedgjorte overfor naturen som
mange børn er idag.

VH

Thomas

Fra : Armand

Dato : 22-07-07 18:00

"Mads Neerup-Jensen" <dickturpin 123fjern@neerup-jensen.dk> skrev i en
meddelelse news:468a633e$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> stor tallerken.
>
> Hvad gør jeg for at slippe af med disse bæster?

Har du dræbersnegle? Tilsynladende ikke, for dét måtte da være et
overskyggende problem. Spørgsmålet er så om der er dræbersnegle i
nabokvarteret, og ifald hvorfor mon du ikke har dem endnu!?
Det kán hænde at et antal solide myrekolonier i haven er et af de midler man
p.t. søger desperat imod dræbersneglenes fremmarch

--
Armand.
(der hár forliget sig med sine myrer i plæne og på terrasse)

Fra : x Vuf x

Dato : 28-07-07 11:50

On Sun, 22 Jul 2007 18:59:48 +0200, "Armand" wrote:
> [...]

>Det kán hænde at et antal solide myrekolonier i haven er et af de midler
>man p.t. søger desperat imod dræbersneglenes fremmarch

Her må jeg skuffe dig, for jeg har begge dele i overflod!

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. (3 piger og 2 drenge født 1. juni)
Kan ses på http://www.sonpet.dk/nye_hvalpe.html

Fra : Armand

Dato : 28-07-07 12:32

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse

> Her må jeg skuffe dig, for jeg har begge dele i overflod!

Jup! Jeg ér skuffet
Jeg må hellere se at få sendt mine plæne og terrasse -myrer på snegle-dræber
kursus, så de er i startskoene når den tid måtte komme

--
Armand.