Rep. af tagpap tag
Fra : Peter Jensen

Dato : 02-07-07 18:02

Hej,

Jeg har en skorsten fra en brændeovn op igennem et tagpap tag, der står
desværre vand konstant på den ene side af skorstenen. Jeg er ret sikker på
at tagpapet er ok, men "fugemassen" helt inde omkring skorstenen er defekt.
Findes der noget "fugemasse" som kan anbefales som en midlertidig rep. På
sigt skal skorstenen flyttes.........

Fra : Max

Dato : 03-07-07 06:46

Hej Peter

> skorstenen er defekt. Findes der noget "fugemasse" som kan anbefales
> som en midlertidig rep. På sigt skal skorstenen flyttes.........

Borups tag-kit

http://www.borup-kemi.dk/

--
Mvh Max

Fra : Jim Andersen

Dato : 10-07-07 07:52

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> defekt. Findes der noget "fugemasse" som kan anbefales som en midlertidig
> rep. På sigt skal skorstenen flyttes.........

Icopal tagmasse, samt icopal tagvæv.
De bruger faktisk præcis din situation som billede uden på spanden med
tagmasse.

Jeg har selv lige lappet lidt på mit tag med det. Der er ingen butikker der
har tagvæv hjemme det skal du bestille. Jeg bestilte det hos XLbyg. ca 120
kr. Tagmassen havde jeg købt i forvejen på nettet til 370 kr for 5 liter.
Tagvævet kostede dér 87 kr, men de havde det ikke.

Det er ganske nemt at arbejde med. Du skal bare have en gammel pensel, et
par gummihandsker og en saks (til at klippe tagvævet). Og en flaske
terpentin til at fjerne pletter med når du er færdig.

/jim