Billig stof - hvor?
Fra : Filip

Dato : 02-07-07 16:14

Hej

Jeg skal stå for en workshop på en lejr, hvor man kan lave strandstole. Til det skal jeg bruge noget stof til ryglænet. Hvor finder jeg noget billigt stof, som kan holde. Helst ikke over 10kr/m.

Billede af stolene: http://www.bomhuset.dk/kbutik2/prodgfx/259.jpg

Kan man evt. bruge brugte lagner, og hvor kan de evt findes billigt? Eller har I andre gode ideer?

Filip

Fra : Gainsbourg

Dato : 02-07-07 17:00

Du skal bruge noget tykt lærreds/canvas-agtigt stof hvis det skal holde.
Lagner er alt, alt for tyndt. Du finder det nok billigst i Stof2000, men nok
ikke til 10 kr/m - det lyder helt urealistisk lavt. Jeg vil tro at det
kommer til at ligge omkring 70 kr/m - men stof er jo typisk 140 cm bredt og
du skal ved kun bruge et lille bitte stykke til sådan en stol, så det kommer
vel ikke til at koste alverden...

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Trine Lund

Dato : 02-07-07 17:13

<
<Billede af stolene: <http://www.bomhuset.dk/kbutik2/prodgfx/259.jpg

<Kan man evt. bruge brugte lagner, og hvor kan de evt <findes billigt? Eller
har I andre gode ideer?<

<Filip

Hej Filip

10 kr/m får du desværre ikke meget for.
Men prøv at kigge i Ikea
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/categories/range/10374/10655/- de har
rigtig mange gode stoffer til forholdsvis billige penge (faktisk fra 9 kr/m
og opefter) - vil nok personligt satse på ikke at bruge det aller billigste
(men du kan nok godt få noget til et sted mellem 30 og 70kr/m som vil være
fint egnet). Du må ud og ha' fat i stofferne så du kan mærke kvaliteten. Og
som Gainsbourg også skriver, så skal der vel ikke så mange meter til når
stoffet er 1,4 eller 1,5m bredt.

Mange hilsner, Trine

Fra : Dennis

Dato : 02-07-07 17:49

"Jeg vil foreslå Stof og Stil - (også kendt under navnet Peters-resthal) -
de har butikker i Roskilde-Odense-Århus-Herning og Ålborg. Skulle angiveligt
være de absolut bedste og billigste på markedet.

Fra : JENS ANDERSEN

Dato : 02-07-07 18:18

"Filip" <filipran@gmail.com> skrev i en meddelelse
Jeg ville gå i gendbrugs butikker efter store kovboy bukser, sådanne et
bukseben er rimeligt bredt når det er sprættet op.

Jens