Fjerne rester fra dobbeltklæbende tape.. ?~
Fra : K.Larsen

Dato : 02-07-07 13:44

Har nu fjernet tæppet og ser nu at der er nogle grå rester på parketgulvet
fra da jeg fjernede tæppet.
De skyldes at der er brugt dobbeltklæbende tape da man lagde tæppet på.
Hvordan fjerner jeg nu de rester uden at skade gulvet ?
Gulvet er sådan noget " sildebensparket"..
Nogen der har erfaringer / ved noget om det ?
Al hjælp er MEGET velkommen !

Fra : Max

Dato : 02-07-07 14:34

Hej K.Larsen
wrote:

> De skyldes at der er brugt dobbeltklæbende tape da man lagde tæppet
> på. Hvordan fjerner jeg nu de rester uden at skade gulvet ?

Prøv at varme det godt op med en hårtørrer.

--
Mvh Max

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 02-07-07 14:45

"K.Larsen" <KL@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvordan fjerner jeg nu de rester uden at skade gulvet ?
> Gulvet er sådan noget " sildebensparket"..
> Nogen der har erfaringer / ved noget om det ?

I firmaet fjerner vi limresterne med en blanding af ½ benzin og ½ sprit. Men
det er næppe særlig godt på parket.
Hilsen Matthias

Fra : Max

Dato : 02-07-07 15:54

Hej Matthias

> I firmaet fjerner vi limresterne med en blanding af ½ benzin og ½
> sprit. Men det er næppe særlig godt på parket.

Sørg for at gemme det langt væk når arbejdstilsynet kommer på
besøg og så er det frem med spraydåsen med citrusolie, den kan
også fjerne det og få hele firmaet til at lugte af jul.

--
Mvh Max

Fra : Gainsbourg

Dato : 02-07-07 16:34

Vi havde samme problem og det var et hyr at få det af. Vi varmede det med en
hårtørrer og skrabede det forsigtigt af med et stemmejern, men det tog en
krig...

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : .J.S...

Dato : 02-07-07 17:00

"K.Larsen" <KL@virker.ikke> wrote in message
> [...]
> Hvordan fjerner jeg nu de rester uden at skade gulvet ?
> Gulvet er sådan noget " sildebensparket"..
> Nogen der har erfaringer / ved noget om det ?

Terpentin

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 02-07-07 17:45

K.Larsen wrote:

> [...]
> Gulvet er sådan noget " sildebensparket"..
> Nogen der har erfaringer / ved noget om det ?

Petroleum. Fungerer udmærket efter egen erfaring.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Michael Nielsen

Dato : 02-07-07 22:48

Hol da lige helt op så mange råd..... Det Bedste og mest simple/godmodige
produkt er: Lampeolie
Det virker hver gang...bruger det selv proff.

Mich.

Fra : K.Larsen

Dato : 02-07-07 23:01

> [...]
> Hvordan fjerner jeg nu de rester uden at skade gulvet ?
> Gulvet er sådan noget " sildebensparket"..
> Nogen der har erfaringer / ved noget om det ?

TUSIND TAK for alle svarene..Suverænt med alle de hjælpsomme og vidende
mennesker her.
Takker mange gange for alle de gode svar.

Fra : Gainsbourg

Dato : 02-07-07 23:02

Det duer vel ikke rigtig med terpentiin og petrolium som nogle foreslår,
hvis gulvet er behandlet og ikke må skades. Evt. lak forsvinder jo også
sammen med tapen, hvis man bruger opløsningsmidler...

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : .J.S...

Dato : 03-07-07 00:42

"Gainsbourg" <isl41688@THORSTENimage.dk> wrote in message
> Det duer vel ikke rigtig med terpentiin og petrolium som nogle foreslår,
> hvis gulvet er behandlet og ikke må skades. Evt. lak forsvinder jo også
> sammen med tapen, hvis man bruger opløsningsmidler...

gulvlak kan nu sagtens tåle Terpentin/petroleum, acetone eller
cellulosefortynder derimod kan æde lakken.

Men hvis lampeolie også virker så lugter det da mindre..

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 03-07-07 17:39

Gainsbourg wrote:

> Det duer vel ikke rigtig med terpentiin og petrolium som nogle
> foreslår, hvis gulvet er behandlet og ikke må skades. Evt. lak
> forsvinder jo også sammen med tapen, hvis man bruger
> opløsningsmidler...

Petroleum skader ikke lakken. Som skrevet er det afprøvet i praksis (på
et lakeret parketgulv).