Sikring af vinduer
Fra : Brother Tuck

Dato : 02-07-07 13:35

Jeg har set at man kan få nogle sikringsbeslag man kan montere på vinduerne,
således de kan åbnes en lille smule, men hvor det er umuligt at åbne vinduet
udefra. Hvor sælges de ? min lokale trælast havde dem ikke. Henvis evt. til
et link på nettet

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 02-07-07 16:12

Brother Tuck wrote:
> [...]
> udefra. Hvor sælges de ? min lokale trælast havde dem ikke. Henvis evt. til

Hvis det er dem her du mener:

http://www.pn-beslag.dk/graphics/billeder/temabilleder/sikringsbeslag/3800%203.gif

Så skal du som minimum sikre dig at du får dem med en lås på 'palen', de
andre (som har cirkuleret længe) kan nemt åbnes udefra hvis man har lidt
ståltråd eller lign. Om de nye med lås er meget bedre har jeg ikke hørt
fra eller til om.

Men de kan som regel købes i normale trælast/silvan/xl-byg og lign
butikker... de hedde PN beslag.

Thomas

Fra : Brother Tuck

Dato : 02-07-07 16:31

JA , det er lige nøjagtig dem jeg søger. Har du en ide om hvad de koster ???

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 02-07-07 16:38

Brother Tuck wrote:
> JA , det er lige nøjagtig dem jeg søger. Har du en ide om hvad de koster ???

Mener jeg har set dem til omkring 75-100kr/stykket måske nok tilbud 2
for 150 eller sådan noget...

Thomas

Fra : Brother Tuck

Dato : 02-07-07 17:20

ok, jeg må prøve nogle af de byggemarkeder der er. Måske jeg kan finde en
internetbutik der har dem til en god pris

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-07-07 17:32

> [...]
>
> Men de kan som regel købes i normale trælast/silvan/xl-byg og lign

De er bestemt ikke tyverisikre, så jeg ville enten købe noget billigere og
så lukke vinduerne når jeg går, eller finde et andet beslag. Er det for at
holde børn/dyr inde, så er de fine nok.

Mvh Maria

Fra : Brother Tuck

Dato : 02-07-07 18:14

Øhhh, jeg mener da at man skal lukke vinduet indefra før det kan åbnes helt.
Tager jeg fejl ??

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-07-07 20:22

> Øhhh, jeg mener da at man skal lukke vinduet indefra før det kan åbnes
> helt. Tager jeg fejl ??

Nej, men et stykke ståltråd kan løfte det, så vinduet er åbent tilpas til et
koben (det er den voldsomme) eller en lille drimmel til skruerne. Hos os kan
man med lidt snilde bare åbne det andet vindue.

Mvh Maria

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 02-07-07 20:29

Maria Frederiksen wrote:

> Nej, men et stykke ståltråd kan løfte det, så vinduet er åbent tilpas til et
> koben (det er den voldsomme) eller en lille drimmel til skruerne. Hos os kan
> man med lidt snilde bare åbne det andet vindue.

Og hvis det ikke er modellen med den lille låsepal, så kan de fandme få
det op uden brug af særlig meget vold... Jeg havde indbrud mellem
24-25/12 (jep, juledagene) hvor de havde brugt et koben til at lirke
vinduet op (sådan et alm. tophængt vindue med 2 pal'e (paskvilgreb?)) og
brække det ud. Der var et PN beslag i den ene side og en skydeslå i den
anden side af vinduet... havde det ikke været for skydeslå'en så var det
eneste bevis på vold et mærke udvendig på karmen efter et koben, kun ca.
1mm dyb! PN Beslaget har det højst sandsynlig stødt på da de åbnede
vinduet og det gik i yderpositionen. Men det er ikke nogen stor
hemmelighed at sådan et beslag kan åbnes ved hjælp af lidt ståltråd
omkring beslaget og så lukke vinduet igen...

Uvist hvilken årsag, så fik "mine" tyve åbnet en terressedør men *intet*
manglede... heldigvis for opmærksomme naboer, så opdagede de den åbne
dør og ringede til mig... jeg var på ferie 4000km væk, så jeg bad dem om
at sikre huset (låse og lign) og melde det til politiet... sikke en måde
at tilbringe juleferien på

Thomas