blommetræ
Fra : johny møller

Dato : 02-07-07 13:27

Hejsa.

Ved nogen hvad der kan være galt med vores 3 årige blommetræ.

Da vi købte det sidste år var der 2 blommer på.

I år er der ikke tegn pånoget som hels, bladene har fået nogle rustlignene
pletter.

hvad skyldes de :)

mvh
johny

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-07 16:27

johny møller skrev:
> [...]
>
> Da vi købte det sidste år var der 2 blommer på.
>
> I år er der ikke tegn pånoget som hels, bladene har fået nogle rustlignene

Hej Johny

Hvilken sort er det? Har du også den rigtige bestøver-sort? Jeg tror
ikke, der er noget galt med dit blommetræ, måske mangler den bare en
sort, der kan bestøve den.

mvh.
Klaus

--
"Open source - åben og fri software til din PC" fra forlaget OnLibri.dk
Download bogen om avanceret tekstbehandling, billedbehandling m.m.

Fra : johny møller

Dato : 02-07-07 16:44

hejsa.

planteskolen som solgte mig densagde at det er en selvbestøvende sort. kan
ikke lige huske hvilken sort, men der er heller ingen blomster at bestøve,
det kan da være at den vil vente til næste år.

mvh
johny

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 02-07-07 18:15

On Mon, 2 Jul 2007 17:44:07 +0200, "johny møller" <haugehjv@hotmail.com>
wrote:

>planteskolen som solgte mig densagde at det er en selvbestøvende sort. kan
>ikke lige huske hvilken sort, men der er heller ingen blomster at bestøve,
>det kan da være at den vil vente til næste år.

Så længe den ikke engang blomstrer, så skal du i hvert fald ikke
forvente frugter på den, selvbestøvende eller ej.

Måske træet bare mistrives? Husker du at gøde det, eller står det f.eks
midt i en græsplæne med græs helt ind til stammen?

Og kunne du så måske overtales til at læse
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html ?

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : jones_net

Dato : 03-07-07 08:57

"johny møller" <haugehjv@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Da vi købte det sidste år var der 2 blommer på.
>
> I år er der ikke tegn pånoget som hels, bladene har fået nogle rustlignene

Har du klippet i træet?
Så vidt jeg husker er det meget virgtigt, at blommer klippes om efteråret,
for at det ikke kommer ind i en cyklus, hvor det kun laver grene og ingen
blommer...

/J

Fra : johny møller

Dato : 03-07-07 10:02

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for at det ikke kommer ind i en cyklus, hvor det kun laver grene og ingen

Hejsa.

Vores blommetræ har lavet en masse nye grene, så det kunne jo være derfor,
men det er vel ikke de nye grene der skal klippes til efteråret.

takker for de gode svar
mvh
johny

Fra : jones_net

Dato : 03-07-07 11:41

> [...]
>
> Vores blommetræ har lavet en masse nye grene, så det kunne jo være derfor,
> men det er vel ikke de nye grene der skal klippes til efteråret.

Jeg vil helst ikke kloge i beskæring, da jeg selv er på begynderholdet, men
så vidt jeg ved, kan du klippe alle de grene, som ikke passer ind i din
endelige plan med træet.

/J