Erfaring med Vinduespladsen.dk?
Fra : Henning

Dato : 01-07-07 17:34

Vores døre i lejligheden er skæve - de ahr formodentlig været afsyret
i sin tid og malet hvide igen. Vi overvejer derfor en udskitning. Da
det er en gammel Østerbrolejlighed, er intet standard, og vi kan
derfor ikke bare købe en 500-kroners dør i Silvan.
Jeg faldt over www.vinduespladsen.dk som tilsyneladende laver bl.a.
fyldningsdøre på mål til knap 3.000,-/stk. Væsentlig billigere end de
~10K vi har fået oplyst hos en lokal snedker.
Er der erfaringer med dette firma? Kan vi forvente at nye døre bare
sættes på de gamle hænglser og alt spiller?

Fra : jones_net

Dato : 03-07-07 09:01

"Henning" <no.mail@all.invalid> wrote in message
> [...]
> Er der erfaringer med dette firma? Kan vi forvente at nye døre bare
> sættes på de gamle hænglser og alt spiller?

Kender ikke viduespladsen.dk men tror at din snedker er dyr!
Jeg fik lavet 2 x dobbelt fransk dør og 1 x enkelt fransk dør (altså 5 døre
i alt) for 15.000,- incl måltagning og montering.
Så 10.000 for en fyldningsdør synes jeg er meget dyrt!

Mine priser er i Østjylland og 2 år gamle.

/J

Fra : Henning

Dato : 03-07-07 13:07

On Tue, 3 Jul 2007 10:00:42 +0200, "jones_net" <jones_netng@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>Jeg fik lavet 2 x dobbelt fransk dør og 1 x enkelt fransk dør (altså 5 døre
>i alt) for 15.000,- incl måltagning og montering.

Det skal måske lige nævnes, at vore dobbeltdøre er knap tre meter
høje.... Det fordyrer desværre processen væsentlig

Fra : Gainsbourg

Dato : 03-07-07 15:27

Uanset hvad I betaler, så får I aldrig døre nye døre som kan konkurrere i
håndværk, æstetik og holdbarhed med de gamle. Hvorfor ikke få en dygtig
snedker med speciale i restaurering til at skille dem ad og rette dem op? -
Det kan man nemlig med gamle fyldingsdøre der er dyvlet sammen og det bliver
billigere og flottere end at få lavet nye...

Kontakt evt. Rådvad Centret (Bygningskulturelt Råd) som kan anvise en
snedker i jeres område med rette kompetance.

http://www.raadvad.dk/default.aspx?id=6

Med venlig hilsen
Gainsbourg

P.S. Jeg synes i øvrigt ikke, som andre i tråden, at prisen på 10.000 kr for
et sæt døre er det mindste urimelig. Jeg tvivler på, at det er til at finde
en snedker der har kompetancen til at lave dem og som vil gøre det for
mindre...

Fra : Henning

Dato : 04-07-07 07:34

On Tue, 3 Jul 2007 16:26:34 +0200, "Gainsbourg"
<isl41688@THORSTENimage.dk> wrote:

> [...]
>Det kan man nemlig med gamle fyldingsdøre der er dyvlet sammen og det bliver
>billigere og flottere end at få lavet nye...
Det duer bare ikke, når døren har været afsyret og er blevet vredet.
Hvis bare det var samlingerne der var problemet...

Fra : Gainsbourg

Dato : 04-07-07 20:19

> Det duer bare ikke, når døren har været afsyret og er blevet vredet.
> Hvis bare det var samlingerne der var problemet...

Jeg ved godt, at det ikke er så simpelt som når det bare er fordi døren har
sat sig - men de kan altså ind i mellem reddes alligevel, selvom de har
vredet sig under afsyring, hvis man skiller dem ad og spænder dem op.

Med venlig hilsen
Gainsbourg