Ginge Fræser, identifikation?
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-06-07 16:34

Hej!

Jeg har en gammel fræser stående der kræver lidt nye dele blandt andet
et par remme og et luftfilter.

Jeg aner dog ikke hvad modellen hedder eller noget som helst.

Den ser sådan her ud:
http://picasaweb.google.dk/martinlj/20070630GingeFraeser5hp

Nogen der kan gennemskue den for mig?

Hvor i nærheden af Kolding kan jeg mon være heldig, at få dele? Og
hvad med online?

Den trænger også til lidt service.. hvilken olie skal den have på og
hvor meget?

På forhånd tusind tak!

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Hauge

Dato : 30-06-07 16:45

Hejsa
Martin Johansen [6000] wrote:
> Nogen der kan gennemskue den for mig?

Den her side kan måske hjælpe dig til at finde ud af hvilken model af motor
der sidder derpå:

http://www.briggsandstratton.com/display/router.asp?docid=99368

Mvh Hauge

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-06-07 16:58

>Den her side kan måske hjælpe dig til at finde ud af hvilken model af motor
>der sidder derpå:
>
>http://www.briggsandstratton.com/display/router.asp?docid=99368

Hej Hauge

Jeg fandt motortypen, så kan jeg sikkert ud fra den finde et
luftfilter samt få svar på det med spørgsmålet - der var en manuel
derinde som må indeholde dette.

Nu kan det godt være jeg spørger dumt, men de remme der er til hhv
frem og bak, det har vel intet med motoren, at gøre eller hvordan? Jeg
har nemlig sprunget remmen til bak og den til frem ser ud til snart,
at følge samme vej..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Hauge

Dato : 30-06-07 17:14

Hejsa
Martin Johansen [6000] wrote:
> [...]
> frem og bak, det har vel intet med motoren, at gøre eller hvordan? Jeg
> har nemlig sprunget remmen til bak og den til frem ser ud til snart,

Remmene har intet med motoren at gøre.
Men det du kan gøre, det er at måle længden på remmene, altså hvor langt der
er på en omgang, og så gå til en rem-leverandør med den gamle rem og målene.
Kan være det er den samme type rem, dvs. bredde og vinkling, som bruges i
flere biler, ellers må du til den lokale plæneklipperservice.

Mvh Hauge

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-06-07 17:24

>Remmene har intet med motoren at gøre.

Ok.

>Men det du kan gøre, det er at måle længden på remmene, altså hvor langt der
>er på en omgang, og så gå til en rem-leverandør med den gamle rem og målene.

Det vil jeg lige gøre.

>Kan være det er den samme type rem, dvs. bredde og vinkling, som bruges i
>flere biler, ellers må du til den lokale plæneklipperservice.

Jeg har i mellemtiden skrevet til Kolding Plæneklipper Service. Ifølge
Ginge er det dem som leverer her i byen.

Jeg fandt partnummeret på filteret fra de PDF'er jeg fandt på dit link
men remmene har jeg intet kunne finde på.

Jeg har nogle mål til KPS på mandag og så håber jeg snart jeg kan
fræse igen - konen er begyndt, at snakke noget om den spade der hænger
ude i skuret, men jeg foretrækker sq maskinen.. hehe.

Det er faktisk ikke umuligt andet en remmene måske kan skaffes hos
Thansen - de har jo remme til alt muligt...

Tak for tip og hjælp - jeg er kommet en del videre nu ihvertfald

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Hauge

Dato : 30-06-07 18:08

Hejsa
Martin Johansen [6000] wrote:
> Det er faktisk ikke umuligt andet en remmene måske kan skaffes hos
> Thansen - de har jo remme til alt muligt...

Og de er helt sikkert langt billigere, og de rådner jo op pga. fugt og
andet, før de er slidt op, også selvom de er fra T.H.

> Tak for tip og hjælp - jeg er kommet en del videre nu ihvertfald

Håber du kommer så langt, at du slipper for den gammeldags manuelle spade

Mvh Hauge

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-06-07 18:17

>Og de er helt sikkert langt billigere

Ja det kan jeg forestille mig

>, og de rådner jo op pga. fugt og
>andet, før de er slidt op, også selvom de er fra T.H.

Thansen's er fra Roulund, Goodyear og andre "kendte". Om de så er
bedre eller ringere end "original" ved jeg ikke.

>Håber du kommer så langt, at du slipper for den gammeldags manuelle spade

Stykket vi mangler er heldigvis ikke så stort, men alligevel

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : søren poulsen

Dato : 30-06-07 18:34

kan det evt være denne her
http://ginge.dk/reservedelstegninger/Fraeser5002_gammel.pdf

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-06-07 19:18

On Sat, 30 Jun 2007 19:33:46 +0200, "søren poulsen"
<smeden36@NOmail.dk> wrote:

>kan det evt være denne her
>http://ginge.dk/reservedelstegninger/Fraeser5002_gammel.pdf

Jeg har kigget på alle tegninger hos Ginge og jeg synes ikke de ligner
min..

Modelnummeret 5002 passer heller ikke med det som står på den så nej
desværre :(

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : A.Kaup

Dato : 30-06-07 18:51

> Men det du kan gøre, det er at måle længden på remmene, altså hvor langt der
> er på en omgang, og så gå til en rem-leverandør med den gamle rem og målene.

Det nemmeste er lige at se, om remmen til bak ser ud til at være af
samme dimensioner som til frem.
Så kan du nemlig få 2 nye nu du er i gang - det er smartest at få en
ny rem, mens du stadig har den gamle i hel tilstand. Så har din
forhandler af den slags den sikkert på lager eller en tilsvarende.
Mvh. Andreas.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-06-07 19:39

>Det nemmeste er lige at se, om remmen til bak ser ud til at være af
>samme dimensioner som til frem.

Det _ligner_ det på "afstand". Men jeg skal lige have målebåndet frem
:)

>Så kan du nemlig få 2 nye nu du er i gang - det er smartest at få en
>ny rem, mens du stadig har den gamle i hel tilstand. Så har din
>forhandler af den slags den sikkert på lager eller en tilsvarende.

Jeg håber

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : A.Kaup

Dato : 01-07-07 06:43

> Det _ligner_ det på "afstand". Men jeg skal lige have målebåndet frem

Hmm - ja der skulle nok have stået "prøv at montere bak-remmen på frem-
skiverne" i stedet

Mvh Andreas.