Tilbehør til brevsprække
Fra : Linde

Dato : 28-06-07 20:25

Hej

Jeg søger et stykke tilbehør til min brevsprække, men ved ikke helt hvad man
skal kalde det...og dermed hvor jeg skal lede efter det. Jeg håber, nogle
kan hjælpe: Det er en slags afdækning, man monterer indvendigt, så man ikke
kan åbne sprækken og kigge ind gennem døren. På dette link er lagt en
ubehjælpsom paint-tegning af, hvad jeg mener...ideen bag, i hvert fald.

http://www.homeland.dk/brevspr.jpg

Håber, at nogen ved lidt om sådan et apparat.

Mvh
Linde

Fra : Henning

Dato : 28-06-07 20:47

On Thu, 28 Jun 2007 21:25:25 +0200, "Linde" <delinde@gmailfjern.com>
wrote:

> [...]
>kan åbne sprækken og kigge ind gennem døren. På dette link er lagt en
>ubehjælpsom paint-tegning af, hvad jeg mener...ideen bag, i hvert fald.

Puha, det er et helvede for post- og avisbude. Aviser og tykke breve
kan ikke komme ind - hæng et stykke stof op i stedet, det tager også
trækken

Fra : Linde

Dato : 28-06-07 20:54

> [...]
> Puha, det er et helvede for post- og avisbude. Aviser og tykke breve
> kan ikke komme ind - hæng et stykke stof op i stedet, det tager også

God pointe, men jeg har alle tilgængelige nej tak på døren, så det er kun et
problem for lokalavis-polakken...så det må han leve med. Med lidt held
begynder han rent faktisk at anvende den bøtte jeg har stillet til det
samme, uden for døren.

Ellers har jeg overvejet en stænklap fra en lastvogn eller noget stof, men
det er bare ikke lige mig...desuden kan det jo løftes, så man kan se ind
alligevel. Men god ide ellers!

Mvh
Linde

Fra : Armand

Dato : 28-06-07 20:57

> Puha, det er et helvede for post- og avisbude. Aviser og tykke breve
> kan ikke komme ind - hæng et stykke stof op i stedet, det tager også
> trækken

Fås også som to sæt børster (á for- oven/neden) - Men pokker om jeg kan
komme på hverken betegnelse eller hvor det kan skaffes

--
Armand.

Fra : Linde

Dato : 28-06-07 21:06

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Fås også som to sæt børster (á for- oven/neden) - Men pokker om jeg kan
> komme på hverken betegnelse eller hvor det kan skaffes

Interessant! Det lyder billigere end en stål-anordning, og samtidig
postmand-venligt og træk-reducerende. Et sådant system i et nogenlunde
diskret design ville være et hit.

Mvh
Linde

Fra : Mads

Dato : 28-06-07 21:14

On Thu, 28 Jun 2007 22:06:29 +0200, "Linde" <delinde@gmailfjern.com>
wrote:

>Interessant! Det lyder billigere end en stål-anordning, og samtidig
>postmand-venligt og træk-reducerende. Et sådant system i et nogenlunde
>diskret design ville være et hit.

Jeg havde sådanne børster omkring brevsprækken hvor jeg
boede før. Det var så godtnok en hjemmelavet løsning, men
måske du kan bruge ideen.
Børsterne var købt i Bauhaus og var oprindeligt beregnet til
at blive monteret nederst på en dør for at forhindre træk.
Oprindeligt var det en ca. 80 cm lang skinne med børster på
som jeg så savede over til 2 stykker der passede i bredden
til brevsprækken og monterede på døren. Der skulle lige
bores et par ekstra huller i skinnen og rundes et par hjørner
med en fil, men det var alt. Løsningen holdt mindst i de 10
år jeg boede i lejligheden og var ganske effektiv i at forhindre
naboens unger i at kigge ind.

mvh Mads

Fra : Linde

Dato : 28-06-07 21:24

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> med en fil, men det var alt. Løsningen holdt mindst i de 10
> år jeg boede i lejligheden og var ganske effektiv i at forhindre

Meget interessant. Det lyder som en fornuftig løsning, fornuftig pris og
alting. Helt klart et kig værd, lidt filen og boren skulle være til at
overkomme. God ide dér!

Mvh
Linde

Fra : Søren Andersen

Dato : 28-06-07 21:09

http://www.gds.ruko.dk/shop/3-1-1.asp?id=7488&groupid=460&MenuMainGroup=

--
-- Hvad er forskellen på uvidenhed og ligegyldighed?
-- Det ved jeg ikke og jeg er også ligeglad.

Fra : Linde

Dato : 28-06-07 21:13

"Søren Andersen" <shababababa¤¤¤¤¤@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> http://www.gds.ruko.dk/shop/3-1-1.asp?id=7488&groupid=460&MenuMainGroup=

Aha! Det var lige den slags, jeg er på jagt efter. Mange tak, det var
åbenbart kodeordet..."brevsprækkeskjuler".

Mvh
Linde

Fra : Holst

Dato : 28-06-07 21:31

Linde wrote:

> Aha! Det var lige den slags, jeg er på jagt efter. Mange tak, det var
> åbenbart kodeordet..."brevsprækkeskjuler".

Den kan sikkert også fås i ethvert byggemarked. Jeg mener bestemt at
erindre, at jeg købte min til min gamle lejlighed i Silvan.

Fra : Linde

Dato : 28-06-07 21:38

> Den kan sikkert også fås i ethvert byggemarked. Jeg mener bestemt at
> erindre, at jeg købte min til min gamle lejlighed i Silvan.

Lyder glimrende. Det ser ud til, mine trængsler er ovre fter en tur i et
velassorteret byggemarked, hvadenten det skal være en klap eller en børste.

Mvh
Linde

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-06-07 22:41

I får mig til at tænke på den om gynækologen, der havde så megen faglig
stolthed, at når han skulle tapetsere entreen, gjorde han det altid ind
gennem brevsprækken
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Linde

Dato : 28-06-07 23:03

>I får mig til at tænke på den om gynækologen, der havde så megen faglig
> stolthed, at når han skulle tapetsere entreen, gjorde han det altid ind
> gennem brevsprækken

LOL, det er vist det, man kan kalde en "brain fart"...men ganske morsomt

Mvh
Linde

Fra : Jubii

Dato : 29-06-07 00:09

"Linde" <delinde@gmailfjern.com> skrev i en meddelelse

> Lyder glimrende. Det ser ud til, mine trængsler er ovre fter en tur i et
> velassorteret byggemarked, hvadenten det skal være en klap eller en
> børste.

Jeg har i sverige set brevsprækker af format som forslår. Det er en klap,
men den går udad og er stor.
Den går fra midt på døren som almindeligt, men går så ned til dørtrinet,
næsten. Når den åbnes er der en hylde indvendigt på klappen til breve/aviser
m.m. og på indersiden af døren findes en anden klap som spærrer for
indsyn/vind m.m. og som kun kan åbnes når yderklappen er lukket.
Så postbudet kommer, åbner brevklappen, udad, smider posten ned og lukker
klappen. Nu kan beboerne åbne inderklappen og tage posten fra hylden.

Fra : Søren Andersen

Dato : 29-06-07 06:37

Jubii wrote:
> [...]
> smider posten ned og
> lukker klappen. Nu kan beboerne åbne inderklappen og tage posten fra

Ja, og Luxus udgaven spiller "Karlson på taket" når den er fuld, og har også
en pedestal hvorpå man kan lægge polkagrisen mens man udtager posten! :)

Fra : Jubii

Dato : 29-06-07 08:28

> Ja, og Luxus udgaven spiller "Karlson på taket" når den er fuld, og har
> også

Det kaldes en postmelder.

Fra : Marlene Stolt Jürgen~

Dato : 29-06-07 21:10