Beskidt opvask (opvaskemaskine)
Fra : Heidi Hansen

Dato : 26-06-07 20:01

Hej

Jeg har en Bosch opvaskemaskine (cirka 5 år)

Efter endt opvaske sidder er små sorte prikker/skidt på servicen. Hvad kan
det være?

Jeg har renst bundfiltrene - og prøvet at lægge afløbsslagen i en spand for,
at checke om det skulle være tilbageløb fra afløbet.

Skal jeg have en ny eller?

På forhånd tak

Heidi

Fra : Heidi Hansen

Dato : 26-06-07 21:07

Hej

Efter jeg har fjernet "bundristen" kan jeg se der står 4-5 cm vand helt i
bunden. (altså under risten)

Heidi

Fra : Carsten Keller

Dato : 27-06-07 09:03

"Heidi Hansen" <he@hotmail.com.com> wrote in message
> Hej
>
> Efter jeg har fjernet "bundristen" kan jeg se der står 4-5 cm vand helt i
> bunden. (altså under risten)

Det tror jeg er helt normalt. Det gør der i hvert fald også på vores Bosch,
mener også der har gjort på de andre vi har haft. Det er det den starter med
at pumpe ud når du tænder den.

Keller

Fra : Hauge

Dato : 26-06-07 21:19

Heidi Hansen wrote:
> Efter endt opvaske sidder er små sorte prikker/skidt på servicen.
> Hvad kan det være?

Jeg ved i hvert fald, at hvis jeg ved et uheld får kaffegrums i min
opvaskemaskine, så sætter det sig på alt servicen som små sorte prikker.
Så kan det være det samme for dig?

Mvh Hauge

Fra : Mig_Selv

Dato : 27-06-07 10:18

JA det kan også være at det er rust HVIS der er gået en splint af
belægningen på risten eller de malede flader, er det det sørg da for at få
det lukket igen med noget maling ellers er bestikket fuld af sorte ulækre
pletter inden længe ( det er rust ) som sætter sig og er næsten umulige at
få væk igen.

Esben