Affugter
Fra : Marianne

Dato : 25-06-07 14:21

Hej

Jeg er blevet anbefalet at købe en elektrisk affugter til min lidt klamme
kælder, hvor jeg har mit arbejdsværelse.
Der er ikke fugt i kælderen på den måde, at der er kondens. Har lavet en
'silkepapirprøve' på vægge og gulv. Om vinteren er der gulvvarme på, så der
er ikke noget problem. Men nu, hvor al varme er slukket, virker her lidt
vådt-agtigt.

Jeg kender slet ikke affugtere - kan nogen af jer anbefale noget?! Fx
http://www.hvidevaretilbud.dk/product.asp?product=1106&sub=124&page=1

mvh
Marianne

Fra : Preben Kaas

Dato : 25-06-07 14:58

On Mon, 25 Jun 2007 15:21:05 +0200, "Marianne"
<handel_fjerndette@lundbak.dk> wrote:

> [...]
>vådt-agtigt.
>

>Jeg kender slet ikke affugtere - kan nogen af jer anbefale noget?! Fx

Hej Marianne
Jeg købte i marts 2001 en Woods DS12 affugter hos Elgiganten.

Den kostede den gang 2495,-

Har været tilkoblet uafbrudt (naturligvis fugtstyret) i over 6 år nu
uden problemer, så jeg synes den har været alle pengene værd.
Kælderen "dufter" dejligt tør.

mvh
Preben

ved mail fjern xxxx

www.prebenkaas.dk

Fra : Erik Andersen

Dato : 25-06-07 19:47

"Marianne" <handel_fjerndette@lundbak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lidt vådt-agtigt.
>

> Jeg kender slet ikke affugtere - kan nogen af jer anbefale noget?! Fx

NEJ!
Spørg hos http://www.john-anderberg.dk/ de ved ALT om affugtning - og køb
den ikke for lille.
Mvh Erik

Fra : Preben Kaas

Dato : 25-06-07 22:06

On Mon, 25 Jun 2007 20:47:18 +0200, "Erik Andersen"
<erik-andersen@tdcadsl.dk> wrote:

>NEJ!
>Spørg hos http://www.john-anderberg.dk/ de ved ALT om affugtning - og køb
>den ikke for lille.
>Mvh Erik

Det er da vist at skyde gråspurve med kanoner, for bare en let fugtig
kælder?

mvh
Preben

ved mail fjern xxxx

www.prebenkaas.dk

Fra : Tomas Jensen

Dato : 26-06-07 11:44

Marianne skrev:
> Hej
>

> Jeg kender slet ikke affugtere - kan nogen af jer anbefale noget?! Fx
> [...]
I disse tider, hvor man bør tænke miljøbelastninger ind i alle nyindkøb,
kan du måske overveje:
http://www.luftsolfanger.dk/

Har selv een, vi købte for et par år siden gennem det lokale elselskab:
Den virker fortrinelig som affugter + at den giver udlufter gratis samtidig.

Tomas

Fra : TT

Dato : 26-06-07 12:32

"Tomas Jensen" <hatofjern@jensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Har selv een, vi købte for et par år siden gennem det lokale elselskab:
> Den virker fortrinelig som affugter + at den giver udlufter gratis

Det ser godt nok smart ud... Godt link takker.

-TT

Fra : Thomas

Dato : 26-06-07 23:47

On 25 Jun., 15:21, "Marianne" <handel_fjernde...@lundbak.dk> wrote:
> [...]
> er ikke noget problem. Men nu, hvor al varme er slukket, virker her lidt

Hvis problemet er så lille som du beskriver burde det næsten kunne
løses med en fugtpose. Kan købes hos Matas for en 20-30 kr stykket.

VH

Thomas