Bambus - kan den dræbes?
Fra : Ukendt

Dato : 23-06-07 15:16

Hej
For noget tid siden klippede jeg min bambus ned fordi den var gået ud. Jeg
dækkede derefter noget af jorden med sort plastik. Jeg havde ikke nok
plastik til hele stykket.

Nu skyder bambussen igen. Både der hvor den ikke er dækket og under
plastiken. Den var åbenbart ikke gået helt ud.

Nu er der jo bare det, at jeg har plantet nogen buske foran mit gamle
bambusstykke. Så det er ikke meningen, at jeg vil have den til at vokse op
igen.

Hvordan kan jeg slå bambus ihjel? ... ud over ved at grave den op eller
bruge dynamit.

Venlig hilsen
Lars
www.fotomaleren.dk

Fra : Holst

Dato : 23-06-07 15:22

LarsM wrote:

> Hvordan kan jeg slå bambus ihjel? ... ud over ved at grave den op eller
> bruge dynamit.

Hvad med at prøve Roundup?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-06-07 15:35

LarsM skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Hvordan kan jeg slå bambus ihjel? ... ud over ved at grave den
> op eller bruge dynamit.

De to metoder slår den ikke ihjel - de fjerner bare 99% af
bambus'en - men ingen af metoderne er 100% sikre - i begge
tilfælde kan der blive efterladt nogle rødder i jorden, der kan
skyde.

Men RoundUp burde slå dem helt ihjel - og er uskadeligt for de
andre planter ved korrekt brug - bare spray det på de grønne
blade, så skal det nok brede sig til hele planten.

Jan

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 23-06-07 16:46

On Sat, 23 Jun 2007 16:34:39 +0200, "Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid>
wrote:

>De to metoder slår den ikke ihjel - de fjerner bare 99% af
>bambus'en - men ingen af metoderne er 100% sikre - i begge
>tilfælde kan der blive efterladt nogle rødder i jorden, der kan
>skyde.

Hvis man overser dem i første omgang, så vil de være så små og så nemme
at pille op når man opdager dem, at det ikke bør være et problem.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-07 15:40

> Venlig hilsen
> Lars
> www.fotomaleren.dk

Du klipper bare de nye skud af,
så mister den efterhånden energien og går ud.