Spørgmål vedrørende hæk-højde
Fra : Thomas

Dato : 23-06-07 13:33

Hej NG

Jeg har hørt et eller andet om, at kan man ikke blive enig om andet, er
hækkens minimums højde altid 180 cm

Men... hvordan forholder det sig på grunde med fald ? Hvis der er 10 -20
cm forskel i skellet, kan min nabo til den lave ende så kræve at hækken er
180 cm på min side, eller skal den være 180 på naboens sidde ? og
omvendt... selvfølgelig.... kan naboen kræve 180 på hans sidde, selvom den
fx kun bliver 165 på min side

På forhånd tak

Thomas

Fra : Thomas

Dato : 23-06-07 13:36

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> wrote in message
> Hej NG
>
> Jeg har hørt et eller andet om, at kan man ikke blive enig om andet, er
> hækkens minimums højde altid 180 cm

og for en god ordens skyld: Jeg har ingen opgør med mine naboer, de kan for
den sags skyld lave hækken imellem 0,2 m og 4 meters høj (bare de selv
klipper de sidste 2 meter på min side

Det var bare lige noget jeg kom til at spekulere over, da jeg sad og nød en
kold pils på terrassen

Mvh

Thomas

Fra : Armand

Dato : 23-06-07 15:16

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> og omvendt... selvfølgelig.... kan naboen kræve 180 på hans sidde, selvom

I grunden gælder ens ret til 180cm uforstyrrethed fra naboens blik, så det
må retteligt gælde fra hans side!

Jeg har selv samme problem (niveauforskellen). Årsagen skal for mit
vedkommende findes i at naboens hus har eksisteret kortere end vores hus,
kombineret med at grunden med tiden er sunket men at naboen har indkørsel
lige på den anden side og derfor med tiden har løftet niveauet når der
lagdes ny belægning (der skulle matche med trappestenens højde (igen)) - Men
hvorfor er der dog den forskel i DIN hæk??

Jeg har med tiden fået lokket naboen med på at få pågældende hæk op i højde
og efter at vi sidste år byggede en terrasse i plænehøjde ved siden af den
der ligger i niveau med stuegulvet (á ca. +80cm p.g.a. kælderen), er det
gået op for mig at det er den høje terrasses skyld at jeg stadig regner
hækken for at være i den lavere ende. For i plænehøjde sidder vi ganske
uforstyrret.
Noget andet er, at eftersom jeg har en kæmpe dynge afgravet muld efter at
have forlænget indkørslen, er det nu planen at efterfylde på min side
således at der ikke er den bratte forskel (á op til 15cm) lige ved hækkens
stammer!
Hvis du frygter en forvredet argumentation omkring grundenes niveau'er kunne
du måske gøre det samme - Bare kom forbi og få muld til det af mig

--
Armand.

Fra : Thomas

Dato : 23-06-07 17:11

"Armand" <kim-armand@mail.dk> wrote in message

> [...]
> lagdes ny belægning (der skulle matche med trappestenens højde (igen)) -
> Men hvorfor er der dog den forskel i DIN hæk??

Rækkehus..... nu er det svært lige at måle niveauforskellen på selve
grunden, da folk kan have fjernet og lagt på de sidste 30 år , men
niveauforskellen på husene er ca 25 cm målt på taget, på begge naboer

Mvh

Thomas