Gipsvæg i køkken
Fra : Robert Eriksen

Dato : 22-06-07 15:38

Jeg er ved at istandsætte et gammelt køkken og har i den forbindelse ryddet
det totalt.

Det er en gammel lejlighed med nogle ganske kreative hjørner. Det ene af dem
er vel omkring 110 grader eller noget i den stil. Ihvertfald tilstrækkelig
spids til at det vil blive noget bøvlet noget at sætte almindeligt 90grader
hjørneskab ind.
Vi har så tænkt på at rette hjørnet ud ved at bygge en gipsvæg op, der vil
gå ind i den tilstødende væg i en 90 graders vinkel. Det vil gøre det hele
en del nemmere og kun tage 25cm af den tilstødende væg.

Men hvad er reglerne for sådan noget?
Der kører ingen vandrør, ledninger eller lignende der hvor gipsvæggen skal
være, så er det bare at skrue den op og være glad, eller skal hulrummet
fyldes ud med noget (glasuld?) eller er der andet at være opmærksom på?

/Robert

Fra : Lars Christensen (67~

Dato : 23-06-07 10:24

Robert Eriksen skrev:

> [...]
> skal være, så er det bare at skrue den op og være glad, eller skal
> hulrummet fyldes ud med noget (glasuld?) eller er der andet at være

Hej.

Jeg ved ikke med reglerne, men kan slet ikke se problemet.
En gipsvæg kan let fjernes igen. Og hvis I sætter et skab op vil den
omtalte vinkel alligevel skjules bag skabet. Det må vist henregnes
under de tomrum, der ind imellem skabes i gamle skæve huse.

Jeg ville slet ikke betænke mig.

Lars