Sneglegiften "Sneglefri" og tomater/agurke~
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-06-07 10:21

Hej NG.

Vi døjer som så mange andre en del med snegle i drivhuset og vi har
købt noget sneglegift på planteskolen.
Det hedder "Sneglefri" og er nogle små grøn/blå korn.
Der står at de er ugiftige for børn og dyr at spise, men er de så
ugiftige at jeg kan strø dem i hullet i plantesækken lige ved roden af
tomater/agurker ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord

Fra : Carsten Keller

Dato : 22-06-07 12:57

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message
[...]

Vi gjorde det sidste år og planterne tog ikke skade. De består af jern og
hvedemel, jeg tror ikke nogen af dem gør nogen skade på planterne.

Keller

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-06-07 13:18

On 22 Jun., 13:57, "Carsten Keller" <c...@no-more-swen.iha.dk> wrote:
> [...]
>
> Vi gjorde det sidste år og planterne tog ikke skade. De består af jern og
> hvedemel, jeg tror ikke nogen af dem gør nogen skade på planterne.

Og der ophobes ikke noget i tomaterne som vi kan blive syge af på
sigt ?

Fra : HvB

Dato : 22-06-07 13:25

> [...]
> hvedemel, jeg tror ikke nogen af dem gør nogen skade på planterne.

Og der ophobes ikke noget i tomaterne som vi kan blive syge af på

Det er meget, meget få gram jern i taler om, så hvis der ligger et søm i
jorden eet eller andet sted, optager planterne sikkert mere fra det end fra
ferromol.

Nu er meningen jo også at snegelene skal spise det. Det får dem til at grave
sig ned og siden tørrer de ud.

Nej, der er ingen fare ved brug af ferromol - hvis du følger
doseringsvejledningen..

Mvh

Hans

Fra : Preben Andersen

Dato : 22-06-07 17:44

[...]

Det er Ferromol. Det kan du spise med mælk på uden problemer

mvh
Preben

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 22-06-07 22:00

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev >
> Det er Ferromol. Det kan du spise med mælk på uden problemer

Men er Ferromol = blå korn?

Nok klogt lige at læse varedek. inden nedsvælgningen.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Preben Andersen

Dato : 23-06-07 06:58

> Men er Ferromol = blå korn?

Ja, men blå korn er ikke nødvendigvis lig med Ferromol.

> Nok klogt lige at læse varedek. inden nedsvælgningen.

Det tror jeg også, og jeg ville måske vælge noget andet at spise om
morgenen

mvh/Preben