Byggetilladelse eller ?
Fra : HamSelv

Dato : 21-06-07 07:41

Hej gruppe.

Vi påtænker at lave vort "gamle" køkken om til køkken/alrum.
For at kunne gøre dette, skal vi have fjernet en ikke bærende væg mellem
rummene.
Vi har endvidere en nedgang til kælderen, som skal flyttes, fra den ene ende
af rummet, til den anden.
Vand og afløb skal ikke ændres.

Skal vi søge byggetilladelse til dette?

Grunden til mit spørgsmål er, at vi tidligere har lavet badeværelse og fik
at vide hos kommunen, at det
ikke var nødvendig med hverken oplysningspligt aller byggetilladelse, når
det var i det samme rum.

På forhånd tak
Jan

Fra : Kåre

Dato : 21-06-07 08:35

"HamSelv" <nejnej@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rummene.
> Vi har endvidere en nedgang til kælderen, som skal flyttes, fra den ene

Nej. Du ændrer jo ikke noget på huset.
Indretningen af huset er du selv herre over.
Hvis du f.eks. fik lavet et ekstra badeværelse, så mener jeg kommunen skal
have det at vide.

Jeg har i hvert fald selv lige gjort det samme.

mvh
Kåre

Fra : Kong Gulerod

Dato : 21-06-07 09:34

"Kåre" <kaareSletindtilsnabela@raffish.dk> wrote in message

> [...]
| have det at vide.
|
| Jeg har i hvert fald selv lige gjort det samme.

hm... ifg BBR (ois.dk) skal du jo oplyse om hvor mange rum huset indeholder.

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-07 10:42

HamSelv wrote:
> [...]
> og fik at vide hos kommunen, at det
> ikke var nødvendig med hverken oplysningspligt aller byggetilladelse,

Spørg teknisk forvaltning i din kommune.

Stig Bang-Mortensen

Fra : HamSelv

Dato : 21-06-07 11:46

> Spørg teknisk forvaltning i din kommune.
> --
> Mvh
>
> Stig Bang-Mortensen

Tak for svarerne.

Mvh
Jan

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 21-06-07 13:26

Ved enhver konstruktiv ændring skal som minimum indsendes rettet tegning,
men rigtigt spørg kommunen