Kampen mod peberroden
Fra : Fister Løgsovs

Dato : 20-06-07 19:33

Hej.
Så'n en Peberrod kan godt lide at vokse.
Sidst jeg kæmpede med at grave den op, stoppede jeg et stykke nede i
jorden, og den har vokset rigtig godt på de ca. 3 måneder, så nu er der
en ca. 20 skud med pænt store blade op gennem græsplænen.
Er der noget at gøre, hvor knofedt ikke indgår i opskriften?
Kai

Fra : Max

Dato : 20-06-07 20:14

Hej Kai

> der en ca. 20 skud med pænt store blade op gennem græsplænen.
> Er der noget at gøre, hvor knofedt ikke indgår i opskriften?

Hvis den står i græsplænen, mon så ikke regelmæssig slåning
kan få bugt med den, ingen planter kan overleve uden blade.

--
Mvh Max

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 20-06-07 20:21

Max kom med følgende:
> Hej Kai

> Hvis den står i græsplænen, mon så ikke regelmæssig slåning
> kan få bugt med den, ingen planter kan overleve uden blade.

Mon du kender til Peberrod
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-07 21:10

Fister Løgsovs wrote:
> [...]
> der en ca. 20 skud med pænt store blade op gennem græsplænen.
> Er der noget at gøre, hvor knofedt ikke indgår i opskriften?

Dynamit.

www.bambus.dk

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 200.-

Fra : Ole C

Dato : 20-06-07 21:11

Fister Løgsovs skrev blandt andet:

> [...]
> der en ca. 20 skud med pænt store blade op gennem græsplænen.
> Er der noget at gøre, hvor knofedt ikke indgår i opskriften?

I græsplænen bør den vel kunne bekæmpes med Toxan eller anden plænerens - og
andre steder med Round Up.

--
vh
Ole C.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-06-07 23:12

"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse
> [...]
> en ca. 20 skud med pænt store blade op gennem græsplænen.
> Er der noget at gøre, hvor knofedt ikke indgår i opskriften?

De bliver ikke noget problem i græsplænen, men udenfor vil jeg anbefale
'kongevand' = Roundup + Toxan, lige i synet!
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 21-06-07 04:13

Følgende er skrevet af Preben Riis Sørensen:

Den skal prøves.
Tak
Kai

Fra : Mark Schiller

Dato : 28-06-07 17:54

Thu, 21 Jun 2007 00:12:14 +0200, berigede "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>De bliver ikke noget problem i græsplænen, men udenfor vil jeg anbefale
>'kongevand' = Roundup + Toxan, lige i synet!

Kan man sprøjte det ind med nål?

Jeg ville personligt være urolig for, at ramme græsplænen Jeg har en
hyld i en hæk jeg meget gerne vil af med, men "tør" ikke sprøjte Roundup
på dyret af fare for, at ramme hækken ........... og derfor også
spørgsmålet med nålen

/Mark

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-06-07 19:17

"Mark Schiller" <ms@definitivt.invalid> skrev
> [...]
> hyld i en hæk jeg meget gerne vil af med, men "tør" ikke sprøjte Roundup
> på dyret af fare for, at ramme hækken ........... og derfor også

Hvis vi ser bort fra at Roundup kan skade en plæne, selvom græsset slet ikke
rammes, så er teknikken for dig pensling på grønne blade. Men hvorfor ikke
save den over ved jorden først, og så pensle 'stubben' med ufortyndet
Roundup?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mark Schiller

Dato : 29-06-07 06:42

Thu, 28 Jun 2007 20:17:12 +0200, berigede "Preben Riis Sørensen"
> [...]

>rammes, så er teknikken for dig pensling på grønne blade. Men hvorfor ikke
>save den over ved jorden først, og så pensle 'stubben' med ufortyndet

Fin ide, den napper jeg, tak

Ufortynnet roundup = den "standard sprayflaske" man kan købe i et
havecenter?

/Mark

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 29-06-07 07:13

On Fri, 29 Jun 2007 07:41:59 +0200, Mark Schiller
<ms@definitivt.invalid> wrote:

>Fin ide, den napper jeg, tak
>
>Ufortynnet roundup = den "standard sprayflaske" man kan købe i et
>havecenter?

Nej. Det i sprayflasker er fortyndet og klar til brug. Men du kan
sandsynligvis samme sted købe en lille flaske som du selv skal blande op
med vand. Sådan en skal du have.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-06-07 08:14

On 21 Jun., 00:12, "Preben Riis Sørensen" <pre...@esenet.dk> wrote:

> De bliver ikke noget problem i græsplænen, men udenfor vil jeg anbefale
> 'kongevand' = Roundup + Toxan, lige i synet!

Sjovt navn

Hvad skal vi så kalde RoundUp+Toxan+Karmex ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord

Fra : Max

Dato : 21-06-07 15:59

Hej Christian

> Hvad skal vi så kalde RoundUp+Toxan+Karmex ?

Ro-Ta-Mex ligger godt på tungen :)

--
Mvh Max

Fra : Hauge

Dato : 21-06-07 16:00

Max wrote:
> Ro-Ta-Mex ligger godt på tungen :)

Ja for det lyder som en mexikansk ret

Mvh Hauge

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 21-06-07 16:36

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i
Sjovt navn

Kommer af sammenligning med blandingen Saltsyre/Svovlsyre (der kan opløse
Guld).

Hvad skal vi så kalde RoundUp+Toxan+Karmex ?

Hvad er Karmex?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-06-07 07:56

On 29 Jun., 07:41, Mark Schiller <m...@definitivt.invalid> wrote:
> [...]
>
> Fin ide, den napper jeg, tak
>
> Ufortynnet roundup = den "standard sprayflaske" man kan købe i et

Nej

Rigtigt ufortyndet er den hos Land & Fritid. Den ufortynede i Jem &
Fix har 120 mg/liter aktivstof og koster ca. 300 kr / liter.
Den i Land & Fritid har det dobbelte aktivstof og koster 400 kr / 5
liter !!!

Så prøv at forestil jer avancen på den "Klar til Brug" i havecenteret
sammenlignet med den i Land & Fritid.

Fra : Mark Schiller

Dato : 29-06-07 19:34

Thu, 28 Jun 2007 23:56:06 -0700, berigede "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Så prøv at forestil jer avancen på den "Klar til Brug" i havecenteret
>sammenlignet med den i Land & Fritid.

Kunne du så ikke lige sælge mig en ½ L fra din 5L's dunk?!

/Mark

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-07-07 08:39

On 29 Jun., 20:33, Mark Schiller <m...@definitivt.invalid> wrote:
> Thu, 28 Jun 2007 23:56:06 -0700, berigede "Christian B. Andresen"
> <t...@tiscali.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

> Kunne du så ikke lige sælge mig en ½ L fra din 5L's dunk?!

Du kan faktisk selv købe en 5 liters dunk. Alle og enhver kan købe det
i ethvert forderstoffirma ala DLG, KFK.