Afspæringshane til naturgas inde i skur
Fra : fohlmann002@hotmail.~

Dato : 20-06-07 09:38

Jeg har overvejet at bygge et redskabsskur op af en ydervæg, hvor vi
har vores udendørs afspæringshane til naturgas. Og nu er jeg kommet i
tvivl om, hvorvidt det nu også er en god idé. Selve samlingerne inde
ved hanen er jo blot en gummi o-ring. Og de vil vel før eller siden
mørne, og der med blive utætte, med det resultat at mit skur fyldes
med gas. Og når jeg så kommer og tænder for lyset, så kan man jo
frygte det værste. Man kan selvfølgelig skifte o-ringene med et
bestemt interval på x-antal år, men det vil jo aldrig være nogen
garanti. Det skal da lige nævnes, at jeg allerede har observeret
lækage der tidligere, da den yderst kompetente blikkenslager der havde
sat den op, havde overspændt samlingen og dermed smadret o-ringen.
Er det mig der er paranoid og frygter det værste, eller er det en
begrundet frygt jeg har. Med andre ord, hvad ville i andre gøre?

Mvh.

Christian Rasmussen

Fra : OK

Dato : 20-06-07 18:28

Da jeg fik nyt anlæg sidste år blev hanen monteret indvendigt i mit
værksted. Godkendt af gasselskabet.

mvh Ole