hundeplanter
Fra : Peter

Dato : 19-06-07 21:40

vi har et fortorv med dejligt bed, som vi pásser hver morgen og eftermiddag
for at komme til og fra bilen i garagen.., men men det er bare så træls at
få en gang hunde prut med i bilen eller indendørs og vil høre om nogle kende
til planter, som hunde ikke kan lide.. Diskussionen om hvad der er værst
hund, kat, høns osv. ønsker jeg ikke, ej heller jagtgevær metoden ,
elektrisk strøm osv, jeg vil bare gerne have noget afskrækkende, så jeg
slipper for høm-høm på fortorvet eller i bedet. . Kender I nogle
hundeskræmmende planter

Peter

Fra : Armand

Dato : 19-06-07 21:50

"Peter" <noreply@dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så jeg slipper for høm-høm på fortorvet eller i bedet. . Kender I nogle

Jeg kan desværre kun byde ind med kemi-løsningen: Svovl!

--
Armand.

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-06-07 22:17

In news:46783e5e$0$69251$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Peter <noreply@dk> typed:
> [...]
> jeg vil bare gerne have noget afskrækkende, så jeg slipper for
> høm-høm på fortorvet eller i bedet. . Kender I nogle

Jeg kender ingen planter der kan opfylde dit ønske, men man kunne
engang købe noget der hed "Gå væk hund" bl.a. hos Matas. Det skulle
sprayes på de steder man ikke ønskede hundebesøg. Jeg aner ikke om
det virker, og om det findes endnu.

Min datter har lavet 2 dekorative skilte og sat dem op på hegnet ud
til vejen. Der står "Ingen hundelorte tak" (med en fin blomsterbort
uden om). Det virker tilsyneladende, for alle i deres lille landsby
(*incl.* hundeejerne *GG* ) har spurgt om hun ikke vil lave skilte
til dem også. "Skiltene" er lavet på computeren og derefter
lamineret.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Armand

Dato : 19-06-07 23:03

> [...]
>
> Min datter har lavet 2 dekorative skilte og sat dem op på hegnet ud til
> vejen. Der står "Ingen hundelorte tak" (med en fin blomsterbort uden om).

Til yderligere inspiration:

Min frues mester fremstillede i sin kvide nogle skilte hvorpå teksten lød:
"Hunden er en hund - Det er ikke den der er et svin" !

På Gl. Kongevej i KBH noterede jeg mig et lignende skilt, hvoraf jeg dog kun
kan huske den sidste sætning, som var dejlig dobbelttydig og fint kunne
tilføjes háns skilte:
" behøver vi at træde mere i det"!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-07 23:40

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> På Gl. Kongevej i KBH noterede jeg mig et lignende skilt, hvoraf jeg dog
> kun kan huske den sidste sætning, som var dejlig dobbelttydig og fint

ja og sådan et skilt kan jeg lave
mvh Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-07 10:59

> [...]
>
> På Gl. Kongevej i KBH noterede jeg mig et lignende skilt, hvoraf jeg dog
> kun kan huske den sidste sætning, som var dejlig dobbelttydig og fint

Tak for de fine brugbare ord.... Har en plante i kanten af grunden, hvor den
nederste halvdel, skråt ud mod en sti er død...

/SWP

Fra : Peter

Dato : 20-06-07 20:01

kreativiten fejler ikke noget -lyder som det er det man skal holde sig til

Peter