Udbygning af græsplænen
Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 19-06-07 12:37

Hej,

Jeg har et par kvadratmeter i min store græsplæne, hvor der er fliser.
Da de ligger noget umotiveret (har sikkert haft en funktion engang),
vil jeg gerne fjerne dem og så bare have græs der også.

Kan græsplænen selv brede sig ind over et "bart" stykke jord eller er
jeg nødt til at så med fare for, at det slet ikke ligner resten af
plænen? Hvilken jord er det bedst at fylde i fordybningen efter
fliserne er væk og hvornår kan jeg evt. komme til at så, hvis det er
det, der skal til.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Max

Dato : 19-06-07 13:14

Hej Kevin

> plænen? Hvilken jord er det bedst at fylde i fordybningen efter
> fliserne er væk og hvornår kan jeg evt. komme til at så, hvis det er
> det, der skal til.

Hvis du fjerner fliserne og fylder op med jord og lader det være, så vokser
græsplænen ind over området.

--
Mvh Max

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-06-07 13:55

On 19 Jun., 14:13, "Max" <max_j...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Kevin

> Hvis du fjerner fliserne og fylder op med jord og lader det være, så vokser
> græsplænen ind over området.

Er det ikke bare at rulle en bane rullegræs eller 2 ud ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 19-06-07 21:47

On Tue, 19 Jun 2007 05:55:12 -0700, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>Er det ikke bare at rulle en bane rullegræs eller 2 ud ?

Jo, det er en mulighed.
Men en enkelt bane rullegræs er ikke noget man bare lige får fingrene i.
Normalt er mindste salg ca. 20 m2, som incl fragt er ... dyrt.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 19-06-07 19:04

<edelvang@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Du kan da let snuppe 5 cm når du kantskærer og bruge at fylde ud med.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 19-06-07 20:34

On Jun 19, 8:04 pm, "Preben Riis Sørensen" <pre...@esenet.dk> wrote:

> Du kan da let snuppe 5 cm når du kantskærer og bruge at fylde ud med.

Hehe, kantskæreri kommer næppe til at blive en dyrket disciplin i min
have.

Men jeg fik faktisk en idé selv: Jeg skal alligevel have et par
hundrede m2 af plænen omlagt til køkkenhave til efteråret - i den
forbindelse kan jeg jo lige tage et par m2 af toppen fra den ende og
så lægge, hvor fliserne lå.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-06-07 08:06

On 19 Jun., 22:47, Mads Lie Jensen <m...@gartneriet.dk> wrote:

> Jo, det er en mulighed.
> Men en enkelt bane rullegræs er ikke noget man bare lige får fingrene i.
> Normalt er mindste salg ca. 20 m2, som incl fragt er ... dyrt.

Jeg kan ikke huske hvor, men min far hentede selv ca. 5 m2 et sted og
det kostede ikke ret meget.
Det er i Østjylland omkring Århus S.