punkterfri væske/skum til havetraktordæk??~
Fra : fishline

Dato : 18-06-07 22:19

Hej,
Jeg har snakket med en mekaniker, der lige har lappet et af mine dæk på min
havetraktor. Han mente, at der fandtes et middel, som man kunne sprøjte via
en kompressor ind i et slangeløst havetraktordæk, der gjorde, at dækket
ville kunne modstå tjørn mm....betydeligt bedre idet det selv lapped sig.
Nogen der kender noget til det? .....det skulle vist være halv
peberet....han mente at det ville komme til at koste ca. 500 kr. for alle 4
hjul på en havetraktor??
VH.
Mic.

Fra : Leonard

Dato : 19-06-07 08:05

On Mon, 18 Jun 2007 23:18:43 +0200, fishline wrote:

> Nogen der kender noget til det? .....det skulle vist være halv
> peberet....han mente at det ville komme til at koste ca. 500 kr. for alle 4
> hjul på en havetraktor??

Jeg kan ikke huske hvad det kostede, men det var langt fra 500 kr., det
jeg købte hos en cykelhandler, noget grønt slim, der presses ind med
flasken i dækket via ventilen. Så pumpes dækket op og der køres en tur,
fx kan man jo lige slå græsset
Har virket uden punkteringer i 5-6 år.
Blev faktisk kun forsøgt fordi det ene dæk var utæt og jeg ikke havde
lyst til at betale for at få det lappet.

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-07 11:01

"fishline" <cigarazion@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nogen der kender noget til det? .....

Vi købte sådan en flaske på en tankstation engang, til omkring 80 kr. svjh.
Det ene fordæk på vores havetraktor bøvlede med, at luften langsomt sivede
ud. Efter at vi havde sprøjtet det der stads i ( husker altså ikke navnet )
var der ikke flere problemer.
Man skal lige køre bagefter, så det bliver fordelt rundt i dækket.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-07 14:55

> [...]
> Nogen der kender noget til det? .....det skulle vist være halv
> peberet....han mente at det ville komme til at koste ca. 500 kr. for alle

Det er nok punkteringsspray der snakkes om.. fås som sagt på faktisk alle
tankstationer til en lille hunnemand... både i lille og stor model, til
cykel og til bil.. Det er skum du pumper ind, samt luft, så kører du en tur
og de klister sig så til dækkets ydre kant efter en køretur... Prøvede det i
sin tid på en scooter.

/SWP

Fra : fishline

Dato : 19-06-07 16:28

Tusind tak for svarene
Mvh.
Mic.

Fra : Anders Majland

Dato : 20-06-07 11:14

> Det er nok punkteringsspray der snakkes om..

Der er egenligt 3 udgaver

1) En væske man hælder i slangen inden man punkterer - kan klare flere
punkteringer
2) Dækspray som dem fra tankstationen der kan klar små punkteringer - en
gang.
3) En skumslange (moose) som det bruges i rally på mc'er - jeg ved ikke om
det fåes til havetraktorer men de koster tæt på 1000kr per hjul til mc brug.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-06-07 11:26

On 20 Jun., 12:14, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> Der er egenligt 3 udgaver
>
> 1) En væske man hælder i slangen inden man punkterer - kan klare flere
> punkteringer

Hvor køber man ovenstående ?

> 3) En skumslange (moose) som det bruges i rally på mc'er - jeg ved ikke om
> det fåes til havetraktorer men de koster tæt på 1000kr per hjul til mc brug.

Jeg har set murertrillebører som havde dækket fyldt med PU skum.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord

Fra : Anders Majland

Dato : 20-06-07 13:47

>Hvor køber man ovenstående ?

Jeg ved at det kan fåes hos mange mekaniker der reklamerer med
plæneklipperservice. Jeg har talt med en i Viborg om det og de køber det i
større mængder men jeg har fortrængt prisen . Det skal såmen nok passe med
de 500,- for 4 hjul som mic har fået tilbudt det til.

> Jeg har set murertrillebører som havde dækket fyldt med PU skum.

Hmm jeg har (igen) en flad trillebør derhjemme . Det skulle måske prøves
.....Bare ud med ventilen og så fylde på - og så sørge for at det ikke er af
den type der expanderer voldsomt ved hærdning

Fra : Leonard

Dato : 20-06-07 19:37

On Wed, 20 Jun 2007 03:25:54 -0700, Christian B. Andresen wrote:

> Hvor køber man ovenstående ?

Maskinværksted, bilværksted, cykelsmed - jeg har på fornemmelsen at det
billigste sted er cykelsmeden.

Fra : Henning Lund

Dato : 20-06-07 20:21

Leonard tastede:
> Maskinværksted, bilværksted, cykelsmed - jeg har på
> fornemmelsen at
> det billigste sted er cykelsmeden.

Næe hos maskinforhandlere

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 21-06-07 16:12

Biltema, 30 kr for en stor til bil
mvh Ebbe

Fra : Henning Lund

Dato : 22-06-07 17:34

Ebbe Hansen tastede:

> Biltema, 30 kr for en stor til bil
> mvh Ebbe

Samme produkt jeg henviste til??

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 23-06-07 10:17

On Fri, 22 Jun 2007 18:33:42 +0200, "Henning Lund"
<falsk@fakeadresse.com> wrote:

>Ebbe Hansen tastede:

>Samme produkt jeg henviste til??

Det tog jeg mig ikke af, undskyld.
Det er ikke samme produkt, men det virker fint, jeg bruger det
til cykel, blæser det ind ved en punktering, det holder let 3
måneder, måske mere, og der er til masser af gange i en dåse.
mvh Ebbe

Fra : Henning Lund

Dato : 23-06-07 17:20

Ebbe Hansen tastede:
> [...]

> til cykel, blæser det ind ved en punktering, det holder let 3
> måneder, måske mere, og der er til masser af gange i en dåse.

Det jeg henviser til er et proff produkt som bla. benyttes af
entreprenører, landmænd og andre der ikke bryder sig om at
punktere.

Fra : Henning Lund

Dato : 20-06-07 19:04

fishline tastede:
> [...]
> til at
> koste ca. 500 kr. for alle 4 hjul på en havetraktor??

Det eneste der dur er dette:
http://www.lindbergshop.dk/shop/productinfo.asp?id=260055, jeg
bruger en flaske i 4 hjul, det er ganske nok. Har brugt det i
mange år med gode erfaringer både på proff maskiner samt
plænetraktorer, scootere mv.

Fra : Henning Lund

Dato : 20-06-07 19:10

Henning Lund tastede:

> [...]
> bruger en flaske i 4 hjul, det er ganske nok. Har brugt det i
> mange år med gode erfaringer både på proff maskiner samt

Shit linket virker ikke, skriv punktering i søgefelter her:
http://www.lindbergshop.dk/shop/default.asp

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-07 22:26

> Shit linket virker ikke, skriv punktering i søgefelter her:
> http://www.lindbergshop.dk/shop/default.asp

Virker fint her..... 2. gang man prøver.... =)

/SWP

Fra : CC

Dato : 20-06-07 23:09

"Søren W" skrev i en meddelelse >
> [...]
En utæt luftmadras på Bornholm i sommeren 1975. Cykelsmeden sagde jeg skulle
have en masse piger med hjem.
Det virkede ikke eller også havde jeg ikke piger nok med hjem

LOL

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-06-07 09:28

On 20 Jun., 20:04, "Henning Lund" <f...@fakeadresse.com> wrote:
> [...]
> bruger en flaske i 4 hjul, det er ganske nok. Har brugt det i
> mange år med gode erfaringer både på proff maskiner samt

Vil det også være anvendeligt til fx. en kornvogn til at hente
træpiller i efter alm. traktorer ?
Hvordan får man det ind i dækket ?