Væg; Multiblokke eller Træ
Fra : Søren Olesen

Dato : 18-06-07 09:54

Hej

Jeg skal have lavet en væg som opdeler et rum i kælderen i to.

Lofthøjden er 200 cm. og vi vil gerne have at de øverste 20cm er i glas, der
skal desuden være en dør.

Spørgsmålet er nu om det er smarstest at lave væggen som et træskelet med
gipsplader eller at bygge den op af 10cm multiblokke.

Jeg selv mest til at bygge den op i multiblokke, men kan det holde når der
skal være glas øverst?

På forhånd tak

Søren

Fra : Henk

Dato : 18-06-07 12:58

Søren Olesen wrote:
> [...]
> med gipsplader eller at bygge den op af 10cm multiblokke.
>
> Jeg selv mest til at bygge den op i multiblokke, men kan det holde

Hej

Nogen speciel grund til at du overvejer multiblokke?
Jeg synes de er glimrende, har bygget en del med dem, men ville vælge en
"let" væg med træskelet. Hvis du har uisoleret gulv ville letbeton være godt
men ellers...

Mvh.
Henk

Fra : Søren Olesen

Dato : 19-06-07 13:14

> Nogen speciel grund til at du overvejer multiblokke?

At det måske var det nemmeste at få til at være stabilt, når der nu skal
vinduer øverst...

Søren

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 18-06-07 22:37

> Spørgsmålet er nu om det er smarstest at lave væggen som et træskelet med
> gipsplader eller at bygge den op af 10cm multiblokke.

Jeg ville vælge stålskelet med gipsplader, da jeg finder murerarbejde
hamrende svært at få ordentligt pænt.

Mvh Maria