nyt hus
Fra : SB

Dato : 17-06-07 22:05

Vi har købt nyt (læs brugt) hus og det er i en stand der gør at stort set
hele indmaden i det skal skiftes ud, prisen er også derefter.
Nu er det jo så det, man kan jo lige så godt fremtidssikre det, så der skal
vel datakabel mellem alle rum, en dag bliver det hele vel integreret i et
stik, TV, PC osv.

relæstyret lys, eller i hvert fald forberedt til det kan blive det.

men vil gerne have jeres bud på hvad i ville gøre hvis det var jer der stod
i samme situation, hvad kan man mere forvente der vil blive brug for hvis
man kigger en 10 - 20 år ud i fremtiden?

Søren

Fra : Iben Holst

Dato : 18-06-07 06:44

> men vil gerne have jeres bud på hvad i ville gøre hvis det var jer der
> stod i samme situation, hvad kan man mere forvente der vil blive brug for
> hvis man kigger en 10 - 20 år ud i fremtiden?

Integreret støvsuger så du bare har en slange som du sætter i et "stik"
i væggen - udover nemheden giver et bedre indemiljø.
Luft cirkulation så du sparer på varmeregningen.

Iben

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 20-06-07 07:31

Iben Holst wrote:

> Integreret støvsuger så du bare har en slange som du sætter i et
> "stik" i væggen - udover nemheden giver et bedre indemiljø.

og hvordan mon de rør ser ud om 10-15 år?

> Luft cirkulation så du sparer på varmeregningen.

Jeg kan kun tilslutte mig en anbefaling af luftcirkulation - som f.eks.
Genvex...
du drømmer ikke om hvor dejligt et indeklima man kan få, men man sparer
altså ikke på varmeregningen...

Rasmus --- Bo M. Mogensen om det binære talsystem:
"jeg har set det før og kommer til at se det igen - det er venstre
ointeret propoganda "

Fra : Carsten Keller

Dato : 18-06-07 07:19

"SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
> Nu er det jo så det, man kan jo lige så godt fremtidssikre det, så der
> skal vel datakabel mellem alle rum, en dag bliver det hele vel integreret

Yep, lav et krydsfelt til både antenne og netværk og træk noget ordentligt
netværkskabel rundt. Men det vigtigste er tomrør, så kan du altid senere
trække hvad du måtte have lyst til rundt.

> [...]
> stod i samme situation, hvad kan man mere forvente der vil blive brug for
> hvis man kigger en 10 - 20 år ud i fremtiden?

Det er der nok ikke mange der kan spå om, og hvis de kunne ville grejet til
at opfylde behovet allerede nu være svimlende dyrt. Derfor tomrør...

Keller

Fra : Anders Majland

Dato : 20-06-07 16:04

> Det er der nok ikke mange der kan spå om, og hvis de kunne ville grejet
> til at opfylde behovet allerede nu være svimlende dyrt. Derfor tomrør...
>
> Keller

Er du i familie med Arne ?
http://groups.google.com/group/dk.teknik.el/browse_thread/thread/411d5299db884376/cb2baddbac065b01?lnk=st&q=coax+cat6+author%3Aarne+author%3Akeller&rnum=2#cb2baddbac065b01

> I mange tilfælde er 1x coax pr. udtag for lidt, fx. hvis man ønsker sat
> med distribution.

Ja, derfor må man naturligvis gerne lave flere.

> Da jeg byggede om var 10Base2 vildt sejt. Behøver jeg at sige mere ?

> Nå, men vi rydder da det meste af stueetagen i Januar, så får elektrikeren
> lov til at smide lidt CAT6 + coax.

Vælg evt. Cat6A/Class EA nu du er igang.

> Standarden ville jeg da gerne se, men den koster sikkert $$$

Se også http://www.kabling.dk/

------

Mhs styring af lyset er der alternativer til lk's ihx - men jeg vil være
lidt nervøs ved supporten frem i tiden .... og vælge ihc control hvis det
skal være smart ... Derimod vill jeg nok ikke betales prisen på ihc net...

/A

Fra : SB

Dato : 20-06-07 16:30

Er nu ikke i familie med ham der, så kunne han sikkert have fortalt mig hvad

Har ingen ide om hvad CAT6/Class EA er

coax formoder jeg er antennen/kabel-tv

Søren

Fra : Carsten Keller

Dato : 21-06-07 08:05

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in message

> Er du i familie med Arne ?

Niks, jeg er vist heller ikke helt i hans liga med hensyn til kabling, men
jeg arbejder på sagen

Keller