Loftplader, Hvad hedder de?
Fra : Robert

Dato : 17-06-07 15:56

Hej

Jeg leder efter nogle loftplader der er presset sammen af lange papirfiber,
træfiber! Pladen er ca. 120 x 50 cm. med en tykkelse på ca 4 cm. De er
hvide. Hvad hedder disse loftplader.... nogen dr har et bud og evt.
billed-link

Vh
Robert

Fra : OK

Dato : 17-06-07 16:03

"Robert" <brug_ikke_denne @mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> papirfiber, træfiber! Pladen er ca. 120 x 50 cm. med en tykkelse på ca 4
> cm. De er hvide. Hvad hedder disse loftplader.... nogen dr har et bud og

Celotex?

mvh Ole

Fra : Robert

Dato : 17-06-07 16:07

> Celotex?
>
> mvh Ole

Hej Ole

Jeg kunne ikke finde et billed af de plader du nævner, så jeg kan ikke sige
om der lige er dem!

/Robert

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-06-07 16:40

OK wrote:

> Celotex?

Celotex er nogle bløde træfiberplader. De indeholder ikke cement. De er i
øvrigt for mange år siden blevet forbudt at anvende som væg- og
loftbeklædning, da de brænder som kridt.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 17-06-07 19:14

Hej Erik,

> Celotex er nogle bløde træfiberplader. De indeholder ikke cement. De
> er i øvrigt for mange år siden blevet forbudt at anvende som væg- og
> loftbeklædning, da de brænder som kridt.

Hvordan brænder kridt Svjv brændes kridt/kalk ved meget høj temperatur
for at lave cement?

/tue

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-06-07 20:56

Nygaard (4330) wrote:

> Hvordan brænder kridt

Ups, slåfejl, jeg mente krudt.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-06-07 16:12

Robert wrote:

> [...]
> papirfiber, træfiber! Pladen er ca. 120 x 50 cm. med en tykkelse på
> ca 4 cm. De er hvide. Hvad hedder disse loftplader.... nogen dr har

Bortset fra farven lyder det som et materiale, min far brugte for næsten 50
år siden. Det hed træbeton den gang.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Robert

Dato : 17-06-07 16:15

> Bortset fra farven lyder det som et materiale, min far brugte for næsten
> [...]

Hurra... det var lige det. Tak for hjælpen Erik. Jeg var ved at blive
tosset.

VH
Robert

Fra : GIlbert....\(5750\)

Dato : 17-06-07 16:14

> [...]
> papirfiber, træfiber! Pladen er ca. 120 x 50 cm. med en tykkelse på ca 4
> cm. De er hvide. Hvad hedder disse loftplader.... nogen dr har et bud og

troltek, trolteks, troltex, træbetonplader.
der er et billede her hvoe jeg mener det er stavet forkert,
http://www.aatc.dk/byggeriet/04april01a.jpg

--
Hilsen Christel & Gilbert Rønhave
( . ) ( . )

Fra : Robert

Dato : 17-06-07 16:18

> troltek, trolteks, troltex, træbetonplader.
> der er et billede her hvoe jeg mener det er stavet forkert,
> [...]

Yes... det er dem

Fra : Jørgen Andersen

Dato : 20-06-07 16:38

> Yes... det er dem

Kig på den danske producents side - de hedder i dag Akustik-plader :

http://www.lhammerich.dk/sw68.asp

Fra : GIlbert....\(5750\)

Dato : 17-06-07 16:16

> [...]
> papirfiber, træfiber! Pladen er ca. 120 x 50 cm. med en tykkelse på ca 4
> cm. De er hvide. Hvad hedder disse loftplader.... nogen dr har et bud og

og her
http://images.google.dk/images?svnum=10&um=1&hl=da&q=staldplader&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sa=N&tab=wi