roundup på græstop i ligusterplante
Fra : Ukendt

Dato : 17-06-07 15:37

Hej, kan man putte en lille smule roundup på noget græs, som er helt umuligt
at få hevet op, fordi det sidder midt i ligusterplante ?

Dvs går ligusterplanten ud, hvis jeg gør det ?

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 17-06-07 16:38

On Sun, 17 Jun 2007 16:37:16 +0200, "Knud" <323> wrote:

>Hej, kan man putte en lille smule roundup på noget græs, som er helt umuligt
>at få hevet op, fordi det sidder midt i ligusterplante ?
>
>Dvs går ligusterplanten ud, hvis jeg gør det ?

Kun hvis du rammer den. Hvis du kan ramme græsset og kun græsset, så
sker der ikke noget med ligusteren.
Der sker heller ikke noget ved at ramme barken på ligusteren, det er
først hvis du rammer grønne dele, bladene eller åbne sår at den tager
skade.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Armand

Dato : 17-06-07 19:32

> Kun hvis du rammer den. Hvis du kan ramme græsset og kun græsset, så
> sker der ikke noget med ligusteren.

Pensl/dup det på!
Der skal faktisk ikke særligt meget til (á et par enkelte græsstrå?) for at
det virker, så det er ikke det store arbejde!

--
Armand.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-06-07 11:41

On 17 Jun., 17:38, Mads Lie Jensen <m...@gartneriet.dk> wrote:

> [...]
> Der sker heller ikke noget ved at ramme barken på ligusteren, det er
> først hvis du rammer grønne dele, bladene eller åbne sår at den tager

Betyder det kan man kan sprøjte med RoundUp rundt om større træer uden
at risikere noget med træet ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord

Fra : Ole C

Dato : 18-06-07 15:04

Christian B. Andresen skrev blandt andet:

> Betyder det kan man kan sprøjte med RoundUp rundt om større træer uden
> at risikere noget med træet ?

Ja.

--
vh
Ole C.

Fra : Per A. Hansen

Dato : 19-06-07 11:42

> [...]
> skade.

>Betyder det kan man kan sprøjte med RoundUp rundt om større træer uden

Det aktive stof i roundup kan godt overføres til naborødderne - men risikoen
for skader
er nok minimale for et træ, hvor der sker en stærk fortynding.
Jeg tilslutter mig det gode råd med at pensle midlet direkte på bladene.

Per A. Hansen

Fra : SEJ

Dato : 21-06-07 20:38

Er dit større træ ved at gå ud pga udkrudt ?

mvh

Svend

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-06-07 10:56

On 21 Jun., 21:38, "SEJ" <sej...@hotmail.com> wrote:
> Er dit større træ ved at gå ud pga udkrudt ?

Nej, men de står i græsplænen og buskrydderen har en grim tendens til
at skrabe i barken.