Har Stiga problemer med kvaliteten ???
Fra : Peter

Dato : 16-06-07 23:31

Jeg ved egentlig ikke rigtigt hvad jeg vil med dette indlæg, men måske kan
andre bruge det til noget, når de står i butikken og skal vælge
græsslåmaskine.

En uge - præcis en uge - eller hvad der svarer til to græsslåninger - så
længe holdt min nye Stiga Græsslåmaskine før den skulle til reparation.

Det pudsige er, at jeg netop havde forsøgt at undgå denne situation, ved
ikke at købe den billigste model, men lige lidt hjalp det.

Problemet bestod i, at startersnoren, efter de her 4-5 starter den havde
været behjælpelig med, ganske enkelt nægtede at krybe tilbage i sit lune bo,
efter den havde gjort sit arbejde. Dette resulterede i, at snoren hang efter
maskinen, som en hund der har trukket snoren ud af hånden på sin ejer.

Et par snedige forsøg, med lige at se om man dog ikke kunne få den til at
virke, resulterede alene i, at det hele satte sig fast inde i optrækket.

Maskinen skulle til rep., og da jeg mødte op på det anviste værksted for at
aflevere den, må jeg indrømme, at jeg fik mig lidt af en overraskelse. Der
stod rigtig mange Stiga maskiner og ventede, flere med snoren hængende om
håndtaget, og rigtig mange af dem så forbavsende nye ud.
Overraskelsen over at se alle disse forholdsvis nye Stiga maskiner stå til
reparation, har efterfølgende fået mig til at grave lidt i sagen og fra
pålidelig kilde forlyder det, at det skam ikke er ualmindeligt, at Stiga
kommer ind efter ganske kort tid.

Problemet skulle ifølge selv samme kilde være de motorer som Stiga sætter på
deres maskiner. Så vidt jeg husker hedder den MP45 og skulle være en kopi af
en B&S motor. Problemet med Stigas motorer er bare, at de bliver produceret
i Kina og her er der åbenbart nogle problemer med at styre samlekvaliteten.

Således forlyder det også, at når den først er repareret, så skal det såmænd
nok holde - den er bare ikke i orden når det forlader fabrikken.
Nu venter jeg så bare med længsel på, at det skal blive d. 19., så jeg igen
kan få slået græs, og krydser fingre på at han har ret - at den holder når
først den har været på et dansk værksted og blevet skruet rigtigt sammen.

Mvh.

Peter