Indb. halogenspots (12V vs. 220V)
Fra : Mr. D

Dato : 15-06-07 15:40

Hvad er mest anbefalelsesværdigt?

/D

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 15-06-07 17:58

"Mr. D" <mrd@none.none> wrote in message
news:5fc0b$4672a4c3$56300748$12836@news.jay.net...
> Hvad er mest anbefalelsesværdigt?
>
> /D

Til hvad?

Fra : SB

Dato : 16-06-07 08:59

"/Ole (6000)" <x@xx.xxx> skrev i en meddelelse
news:4672c52c$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> "Mr. D" <mrd@none.none> wrote in message
> news:5fc0b$4672a4c3$56300748$12836@news.jay.net...
>> Hvad er mest anbefalelsesværdigt?
>>
>> /D
>>

> Til hvad?

formodentlig til at bygge ind i et loft og give lys

vil vælge 220 v til enhver tid

Søren

Fra : CC

Dato : 16-06-07 10:09

Vælg en 230V installation. Ingen "fis" med transformere, ledningstræk etc.

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 16-06-07 10:23

"CC" <cc@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Vælg en 230V installation. Ingen "fis" med transformere, ledningstræk etc.

Men vær forberedt på, at disse pærer har en ret lang "opvarmningstid", inden
de når fuld lysstyrke, hvilket kan være irriterende. Derfor står vores
tændt det meste af dagen
Mvh
Aksel

Fra : SB

Dato : 16-06-07 11:42

"Aksel Pedersen" <akselp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men vær forberedt på, at disse pærer har en ret lang "opvarmningstid",
> inden de når fuld lysstyrke, hvilket kan være irriterende. Derfor står
> [...]

Gad vide hvad slags du har købt, mine lyser med fuld styrke med det samme

Søren

Fra : Hauge

Dato : 16-06-07 12:09

Aksel Pedersen wrote:
> Men vær forberedt på, at disse pærer har en ret lang
> "opvarmningstid", inden de når fuld lysstyrke, hvilket kan være
> irriterende.

Opvarmningstid på halogen? Snakker du ikke om lavenergipærer?

> Derfor står vores tændt det meste af dagen

Stor elregning, hvis det vitterligt er halogen ;)

Mvh Hauge

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 16-06-07 12:55

> Opvarmningstid på halogen? Snakker du ikke om lavenergipærer?

OK - du har ret.
Vores er lavenergipærer 220-240 V og 7 w.
Vi havde først 50 w jod kvarts, men de blev så varme, at vi blev bange for,
at der skulle gå ild i huset. Vi skiftede til 35 w., men det blev ikke meget
bedre - derfor skiftet til lavenergipærer. Bortset fra den anførte ulempe,
er vi rimeligt tilfredse med dem.
Mvh
Aksel

Fra : JOB

Dato : 17-06-07 22:41

"Mr. D" <mrd@none.none> skrev i en meddelelse
> Hvad er mest anbefalelsesværdigt?
>
> /D

Min elektriker anbefaler entydigt at jeg udskifter mine 12 volts
installationer med 230 volts system - mvh JOB