gulv på svensk
Fra : steen bondo

Dato : 14-06-07 17:12

Har haft en gulvvarme/varmepumpe mand i røret.

Han foreslog at isolere og støbe gulvet 'på svensk'.

1)
Fjern træværk

2)
Grav grunden fri (80cm ned, 30cm bred

3)
Fyld styropor i renden

4)
Fyld gulvet op med grus og stamp det

5)
Støb gulv med varmeslanger

Altså INGEN isolering nedad. Grunden skulle være at man udnytter den
store grus/jordvolumen under huset til akkumulering, samt meget
billigere end at smide 300mm styropor på hele gulvarealet.

Hvad mener i..??

PS - jeg nævnte grundvandet/(overfladevandet?) står højt her, til dette
mente han leca kunne være løsningen nederst, evt mit forslag på ditto:
styropor nederst

hilsen / regards
--
steen bondo

http://kajakparadis.dk <X> http://menzi.dk <X> http://oz6bu.dk
http://filshuse-teltplads.dk <X> ftp://ftp.menzi.dk
---

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 15-06-07 10:34

steen bondo wrote:

> [...]
> store grus/jordvolumen under huset til akkumulering, samt meget
> billigere end at smide 300mm styropor på hele gulvarealet.

Det er sådan set ikke videre væsentligt hvad vi mener

Bygningsreglementet for småhuse siger at der skal isoleres med en U-værdi på
højst 0,12 W/m2K.

Ebbe

Fra : steen bondo

Dato : 15-06-07 15:16

Ebbe Kristensen wrote:

> Det er sådan set ikke videre væsentligt hvad vi mener

Men som altid er der ingen 'betjente' der kontrollerer at
bygningsreglementet bliver overholdt, endsige straffer folk for ikke at
gøre det.

hilsen / regards

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 15-06-07 15:48

> Men som altid er der ingen 'betjente' der kontrollerer at
> bygningsreglementet bliver overholdt, endsige straffer folk for ikke at
> gøre det.

I vores kommune bliver det kontrolleret både undervejs og når det
færdigmeldes. Er det ikke i orden, skal det laves om for at du kan få din
ibrugtagningstilladelse.

Mvh Maria

Fra : steen bondo

Dato : 15-06-07 17:53

Maria Frederiksen wrote:

> I vores kommune bliver det kontrolleret både undervejs og når det
> færdigmeldes. Er det ikke i orden, skal det laves om for at du kan få din
> ibrugtagningstilladelse.

Ved 'mindre' ændringer som denne..??

hilsen / regards

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 15-06-07 19:10

> Ved 'mindre' ændringer som denne..??

Ja - den er ikke mindre, men ret afgørende for dit hus isolering. Jeg ville
ikke løbe an på at de holder sig væk.

Mvh Maria

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 18-06-07 11:09

steen bondo wrote:

> Men som altid er der ingen 'betjente' der kontrollerer at
> bygningsreglementet bliver overholdt, endsige straffer folk for ikke
> at gøre det.

Betjente, nej. Men hvis du sælger huset og den efterfølgende ejer opdager at
der er lavet en ulovlig konstruktion, bliver det din tegnebog, der må holde
for. Og nej, du har ikke mange chancer for at slippe for at betale i den
situation.

Men du vælger selvfølgelig selv om du vil tage risikoen.

Ebbe

Fra : TG

Dato : 18-06-07 20:21

On 14 Jun., 18:12, steen bondo <spamf...@paradis.dk> wrote:
> [...]
>
> PS - jeg nævnte grundvandet/(overfladevandet?) står højt her, til dette
> mente han leca kunne være løsningen nederst, evt mit forslag på ditto:

1. Det er i modstrid med bygningrelementet
2. Hvis grundvandet står højt, ville jeg aldrig overvejer den løsning.

Mit valg ville være at grave ud lægge grus + flamingo + støbning af
gulv med varmelsange.

Og så meget koster lidt flamingo da heller ikke.

/TG