Foto
IBM760 5420
Teil 3020
APS-film - få dem til digitalt?
Fra : Niels - Aalborg

Dato : 31-07-07 15:59

Min kæreste har en stavl APS-film, som hun gerne vil gemme og kunne
bruge i et mere digitalt format. Altså skal de scannes.
Den lokale fotoforretning mener det skal koste 98,-/film. Hun har ca. 20
film, så det er en bekostelig affære og jeg mener det må kunne gøres
omend ikke meget, så i hvert fald lidt billigere.

Har jeg ret eller skal hun have vendt vrangen ud af pengelæderet?

Bonusinfo: Vi skal til USA om 14 dage - kan det betale sig derovre måske?

Venligst

Niels, Aalborg

Fra : Børge Larsen

Dato : 01-08-07 21:42

"Niels - Aalborg" <niels@priestyard.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Har jeg ret eller skal hun have vendt vrangen ud af pengelæderet?
>
> Bonusinfo: Vi skal til USA om 14 dage - kan det betale sig derovre måske?

Køb eller lån en filmscanner. Jeg ved at Canon var leveret med en APS
scannerenhed. Men det tager selvfølgelig tid, da man kun scanner et negativ
ad gangen.

Børge

Fra : MW

Dato : 02-08-07 10:59

"Børge Larsen" <bl-dk@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Køb eller lån en filmscanner. Jeg ved at Canon var leveret med en APS
> scannerenhed. Men det tager selvfølgelig tid, da man kun scanner et

Den hed Canoscan FS4000US og skulle nok kunne fås brugt til en rimelig pris
(den er udgået)
der er en gammel test her
http://www.normankoren.com/Tutorials/Canoscan4000.html

Til Nikons skannere skal man købe APS modulet løst og det er dyrt

MW

Fra : Niels - Aalborg

Dato : 02-08-07 19:08

MW skrev:

> Den hed Canoscan FS4000US og skulle nok kunne fås brugt til en rimelig pris
> (den er udgået)
> der er en gammel test her
> http://www.normankoren.com/Tutorials/Canoscan4000.html

Ja, det er også hvad min research viser. Jeg vil gå på jagt efter én.

> Til Nikons skannere skal man købe APS modulet løst og det er dyrt

Ja, og efter sigende, går den i stykker, bare man kigger på den (og det
er svært at montere en APS-film med lukkede øjne...)

Tak for input.

Venligst

Niels