Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
hvad hedder kameraet
Fra : taenkeren@gmail.com

Dato : 02-07-07 18:17

Hejsa

Jeg er på jagt efter sådan et kamera der "spytter" billedet ud på
papir umiddelbart efter man har taget billedet, hvor billedet så skal
"viftes" og efter 2-3 minutter er motivet fremkommet.

Men jeg ved ikke hvor jeg skal lede og hvad det hedder !

Nogen der kan hjælpe ?

Fra : Ole Jensen

Dato : 02-07-07 18:19

<taenkeren@gmail.com> wrote:

> [...]
> "viftes" og efter 2-3 minutter er motivet fremkommet.
>
> Men jeg ved ikke hvor jeg skal lede og hvad det hedder !

Polaroid!

--
mvh - Ole-J - Aalborg

Sælges: Billedrammer / Træarbejder / Legetøjsbiler m.m.
http://www.oleswebsite.dk/salg.htm

Fra : Anders Houmark

Dato : 02-07-07 19:01

Ole Jensen wrote:

> Polaroid!

Billederne til det mest normale (600'eren) er desværre ret dyre.. Regn med
10-15 kroner per billede.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Ivar

Dato : 02-07-07 20:32

Anders Houmark skrev:

> Billederne til det mest normale (600'eren) er desværre ret dyre.. Regn med
> 10-15 kroner per billede.

Jeg troede faktisk, at de havde stoppet produktionen for et par år
siden. Ja, billederne er dyre og dårlige.

Ivar Magnusson

--
Liste over objektiver og blitz til Canon EOS:
http://lexinfo.dk/eos/canon.html

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-07-07 20:10

> [...]
> "viftes" og efter 2-3 minutter er motivet fremkommet.
> Men jeg ved ikke hvor jeg skal lede og hvad det hedder !

Polaroid!

Claus

Fra : Leif Langgaard

Dato : 02-07-07 21:12

<taenkeren@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej

Må jeg anbefale et digitalkamera og en "bærbar" printer i stedet for. Eks:

http://www.computerstore.dk/shop/varekort.asp?vn=PRTHP0307&kat=printer&subkat=printer2&nav1=Printer&nav2=printer2

Den fås nok både bedre og billigere, denne kan printe direkte fra kameraet!

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"

Fra : Nils Thyssen

Dato : 03-07-07 09:02

mon ikke du tænker på Polaroid - de var meget fremme før i tiden

--
Med venlig hilsen / Best regards

Nils Thyssen
Elmevej 42
4681 Herfølge
Tel.: +45 5627 4805
Fax: + 45 5627 4801
Mob: +45 2178 7060

www.nilsthyssen.dk
info@nilsthyssen.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-07-07 13:32

> mon ikke du tænker på Polaroid - de var meget fremme før i tiden

De bliver vel stadig brugt.

Har de fleste studiekameraer analoge/digitale ikke en
polaroidbagstykke/udgang, sådan at fotografen kan se lyset med det samme?

Claus

Fra : Erik D

Dato : 04-07-07 10:12

Jeg har et Polaroid Image 2, som jeg købte for mange år siden. Det var
sjovt at kunne give skibskammeraterne et billede med hjem til
Philipinerne - man så dem jo aldrig igen.

For nylig kom det op af mølposen igen, for at blive udlånt. I den
forbindelse skulle jeg finde film til låneren. Det er jo IKKE længere
noget de har til at stå og flyde på reolerne rundt omkring, men jeg
fandt noget hos dem inde i Købmagergade i Kbh. Prisen var 159 pr.
kassette m. 10 skud.

For nogle år siden havde jeg monteret nogle Polaroidbilleder i en
ramme og hængt den op i hjemmet. Det havde de ikke ret godt af. De
forduftede delvist, da de blev udsat for den "ekstra belysning".

Jeg tror egentlig jeg vil fraråde, at anskaffe et Polaroidkamera. Det
koster kassen - kvaliteten er ret ringe - ingen mulighed for
dubletter, medmindre man indscanner positivet i en flatbedscanner.
Som en anden èen nævner, bør du nok lige undersøge kombinationen
Digitalkamera/bærbar printer.

På den anden side......der er jo også dem der vil betale spidsen for
en sjælden LP, fordi de synes lyden er bedre end på CD.
Eller måske elsker de den gammelkendte fornemmelse man har, når man
står og tørrer LP`en af og omhyggeligt placerer pick-up`en.
Hvis du er til den slags, så kan det da godt være du kunne have lidt
fornøjelse af den lidt automatvåben-agtige lyd og det "rekyl" det
giver i et Polaroidkamera, når den tager et billede og spytter det ud.