Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
OT: kan ikke få adgang til DPreview...??
Fra : Jakob

Dato : 01-07-07 17:24

Hey

Dette er lidt offtopic men da der er mange fotonørder her prøver jeg
alligevel. Jeg oplever det MEGET mærkelige at jeg ikke kan få adgang til
dpreview. Mine bekendte der har andre udbydere har ingen problemer idag,
jeg kunne også komme på fra arbejde men mine to hjemmemaskiner kan IKKE
komme på.

Det er den eneste side jeg ikke kan få kontakt med, det er sgu da for
underligt. Min udbyder nægter at have problemer med enkelte sider, og de
har intet filter kørende.

Hva dælen sker der ?? Hvis nogen har prøvet noget tilsvarende vil jeg da
meget gerne høre derom.

Hygge

Jakob

Fra : Morten

Dato : 01-07-07 18:29

Du kan jo prøve en anden DNS server, evt. http://www.opendns.com/start/

--
Morten

Fra : Jakob

Dato : 01-07-07 19:05

In article <4687e464$0$7607$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
invalid@invalid.invalid says...

> Du kan jo prøve en anden DNS server, evt. http://www.opendns.com/start/

det hjalp desværre ikke

Fra : F.Larsen

Dato : 01-07-07 21:08

Tja...

precis, hvilken url bruger du ?
prøv at åbne en dos prompt og skriv
C:\> tracert www.dpreview.com/

--
Flemming

Fra : Jakob

Dato : 01-07-07 22:08

In article <468808ba$0$21930$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
n0spam@spamfilter.dk says...
> Tja...
>
> precis, hvilken url bruger du ?
> prøv at åbne en dos prompt og skriv
> C:\> tracert www.dpreview.com/

Så får jeg følgende.

Sporer rute til www.dpreview.com [198.64.145.21]
over et maksimum af 30 hop:

1 11 ms 9 ms 19 ms 85.218.140.1
2 8 ms 8 ms 9 ms 85.218.191.233
3 12 ms 13 ms 11 ms 85.218.190.106
4 27 ms 9 ms 12 ms 85.218.190.3
5 46 ms 21 ms 33 ms galnet-gw.odef.ip.nianet.dk
[83.136.89.161]
6 61 ms 201 ms 215 ms ge-1-1-0.402.sw1.CPH1.gblx.net
[64.212.32.241]
7 116 ms * * verio-1.ar1.DCA3.gblx.net [208.51.6.34]
8 115 ms 112 ms 109 ms xe-1-2.r03.stngva01.us.bb.gin.ntt.net
[129.250.2
..19]
9 118 ms 117 ms 114 ms mg-2.c20.stngva01.us.da.verio.net
[129.250.26.20
4]
10 117 ms 128 ms 118 ms 161.58.157.77
11 * * * Anmodning fik timeout.
12 * * * Anmodning fik timeout.
13 * * 117 ms mail.dpreview.com [198.64.145.21]

Sporing fuldført.

Siger det dig noget ?

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Morten

Dato : 01-07-07 22:33

Jakob wrote:
> [...]
> 11 * * * Anmodning fik timeout.
> 12 * * * Anmodning fik timeout.
> 13 * * 117 ms mail.dpreview.com [198.64.145.21]

Du kan prøve at skrive 198.64.145.21 direkte i browseren

--
Morten

Fra : Jakob

Dato : 01-07-07 23:08

> Du kan prøve at skrive 198.64.145.21 direkte i browseren

Tak for buddet men det hjalp heller ikke. Det virker som om min ip
adresse er blokeret på en eller anden måde. Det er simpelthen for
mystisk. Har prøvet at tilgå dpreview via en hjemmeside så man bliver
routet via en proxy, og her kan jeg godt komme til dpreview....

Nu kan jeg så heller ikke komme på www.dcviews.com det her er simpelthen
for mærkeligt.

venlig hilsen

Jakob

Fra : F.Larsen

Dato : 02-07-07 20:08

Jeg får stort set det samme. Du har ihvertfald ikke noget DNS problem og
ruten til dpreview er god nok.
Umiddelbart vil jeg mene det er din browser der er problemet. Men der er jo
rigtig mange andre muligheder ..(anti virus, internet filtre ....)

--
Flemming

Fra : Jakob

Dato : 03-07-07 12:41

In article <46894c2b$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
n0spam@spamfilter.dk says...

> Jeg får stort set det samme. Du har ihvertfald ikke noget DNS problem og
> ruten til dpreview er god nok.
> Umiddelbart vil jeg mene det er din browser der er problemet.

Det forklarer så bare ikke hvorfor det ikke virker på to maskiner som
foriøvrigt er på 2 forskellige platforme med forskellige browserere.

Men nu virker det foriøvrigt på magisk vis igen. Jeg skal vist have en
snak med min udbyder selv om de nægter at problemet kan ligge hos dem.

Jakob

Fra : Hans Jørgen Jakobsen

Dato : 01-07-07 21:09

On Sun, 1 Jul 2007 18:23:32 +0200, Jakob wrote:
> [...]
> har intet filter kørende.
>
> Hva dælen sker der ?? Hvis nogen har prøvet noget tilsvarende vil jeg da

Hvad med cookies. Nogle sider er mere eller mindre defekte når de ikke
kan bruge en cookie. Jeg kan se at det site har jeg sat til "tillad for
session". Jeg kan ikke huske hvorfor.
/hjj

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-07-07 21:39

Hans Jørgen Jakobsen wrote:

> Hvad med cookies. Nogle sider er mere eller mindre defekte når de ikke
> kan bruge en cookie. Jeg kan se at det site har jeg sat til "tillad for
> session". Jeg kan ikke huske hvorfor.

Jeg bryder mig ikke om cookies, men for at undgå ballede med sites der
insisterer på at sende mig cookies, så har jeg sat mine browsere op så de
accepterer alle cookies, de bliver bare ikke gemt, de slettes helt
automatisk når jeg lukker maskinen ned.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen