Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Levetid af batteri.? Canon Powershot 550.
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 01-07-07 15:51

Hvor lang tid (eller: Antal billeder, xxx, yyy) kan man forvente at de 2
AA batterier i Canon Powershot 550 kan leve.? Dvs. at kameraet kan fungere.
Std. batterier, ikke genopladelige. (F.eks. Duracel plus)

Selvfølgelig afhængig af hvor længe kameraet er tændt, brug af blitz
osv. Og afhængig af batteritype.
(Så der må vel regnes med et gennemsnit.?)

Med nyt kamera, - medleverede batterier - og måske 30 billeder, og vel
tændt 60 - 90 minutter har jeg set advarsel om at batteriet skulle skiftes.
(Men meldingen forsvandt igen, for at komme tilbage senere. Den var ikke
konstant, og jeg er i tvivl om det er en korrekt melding kameraet giver)

Er der iøvrigt specielle batterier til kameraer.? Eller er det bare
salgsgas.?

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : nosp@m.dk

Dato : 05-07-07 14:04

Ja standard batterier til dit kamera er ubrugeligt. Brug genopladelige fordi
standard batterier har i forhold til genopladelige batterier en høj indre
modstand. Dette udvirker at du kan tage flere billeder med genopladelige
batterier i forhold til standard.

/henrik