Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
PAL / NTSC - videokamera?
Fra : Ukendt

Dato : 30-06-07 16:22

Hej,

såfremt jeg køber i udlandet, hvor vigtig er det så jeg får det med PAL?
Hvad er ulempen/ulemperne ved NTSC?

På forhånd tak!

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-06-07 16:27

> såfremt jeg køber i udlandet, hvor vigtig er det så jeg får det med
> PAL? Hvad er ulempen/ulemperne ved NTSC?

Omsætningen, og at du formentlig ikke har noget TV, der kan vise billedet
korrekt. Bemærk, at NTSC kører 29,97 billeder/sec mens PAL kører 25. Det er
mega svært og langsommeligt at konvertere, så jeg ville glemme ALT om NTSC.

Selv amerikanerne kører PAL, fordi det er nemmest at overføre til film. Det
er kun de amerikanse nyhedsstationer, som sender meget direkte, som bruger
NTSC.

Så det er alfa og omega, at du køber PAL!

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-07 16:45

> Så det er alfa og omega, at du køber PAL!
>
> Claus

Takker, øv- havde ellers lige fundet et rigtig billigt i Staterne, jeg må på
den igen :)

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-06-07 23:04

> Takker, øv- havde ellers lige fundet et rigtig billigt i Staterne,
> jeg må på den igen :)

jaja, husk lige told og fragt og moms af hele møllen!

Og du kan være stensikker på, at pakken bliver åbnet..

Du skal selv hente det, så. Jeg har lige sendt en mega ordre afsted til et
lydfirma i downtovn manhatten på en masse mics samt denne her:
http://pro-sound.com:80/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=PSS&Product_Code=P1620&Category_Code=CR

Den koster 950,- derovre, men næsten 3600,- her i landet!!!

Min præst skal en uge til NYC, så hun tager det med hjem til mig

Claus

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 30-06-07 17:26

"Anden" <anden112...deterenhotmailkonto> wrote in message
> Hej,
>
> såfremt jeg køber i udlandet, hvor vigtig er det så jeg får det med
> PAL?
> Hvad er ulempen/ulemperne ved NTSC?

Jeg havde et JVC der kørte NTSC på et tidspunkt. Jeg har med vilje kun
købt fjernsyn der kunne vise NTSC (aht DVD'er) så jeg havde ingen
problemer, men de par gange jeg forsøgte at afspille optaget materiale
andre steder var det lidt tilfældigt om folks fjernsyn kunne vise det
eller ej.
Omvendt skete det vist kun 2 gange mens jeg havde det at jeg rent
faktisk lavede noget til visning på fjernsyn (de fleste gang blev det
bare gemt på computeren og sendt videre på den måde), så mig generede
det aldrig at det kun kunne optage NTSC:

/Tommy
--
Prof. nørd.
<http://the-coffeeshop.dk/>