Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lightroom-> Photoshop problem...
Fra : Michaelbs

Dato : 30-06-07 14:33

Jeg har lagt en photoshop droplet i Lightrooms actions folder.
Når jeg exporterer ca 1-15 billeder og beder den gennemspille dropletten
kører det perfekt.
Når jeg beder den om det samme men har valgt fx 30 billeder, så exporterer
den og gemmer billederne med de settings jeg har bedt om, men springer
dropletten over. Dvs den "glemmer" at gennemspille den droplet/action jeg
har bedt den om.
Nogen der kan forklare dette irriterende fænomen?
Jeg har 4gb ram på vista 64, så det burde ikke være et ram problem.

mvh Michael

Fra : Hans Kruse

Dato : 30-06-07 14:52

Michaelbs wrote:
> [...]
> Nogen der kan forklare dette irriterende fænomen?
> Jeg har 4gb ram på vista 64, så det burde ikke være et ram problem.

Kan ikke forklare det, da det nok er en fejl. Jeg ville nok anvende Bridge
til et større antal actions, men det er vel allerede din fallback løsning?

--
Med venlig hilsen/Kind regards,
Hans Kruse

Fra : Michaelbs

Dato : 30-06-07 15:00

"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Kan ikke forklare det, da det nok er en fejl. Jeg ville nok anvende Bridge
> til et større antal actions, men det er vel allerede din fallback løsning?

Ja, det er min fallback løsning og virker udmærket men ville jo helst holde
workflow indenfor Lightroom.
Har du prøvet Ligthroom/droplet eksporten med et større antal billeder?
Kunne være interessant om det kun er mig der har dette problem.

mvh Michael

Fra : Hans Kruse

Dato : 30-06-07 18:36

Michaelbs wrote:
> [...]
> Har du prøvet Ligthroom/droplet eksporten med et større antal
> billeder? Kunne være interessant om det kun er mig der har dette

Jeg prøvede det en gang, men kan desværre ikke huske hvorfor jeg forlod det
igen. Enten eksporterer jeg et billede ad gangen via PS for output
sharpening eller også bruger jeg Bridge til en masse billeder.

Fra : Michaelbs

Dato : 30-06-07 19:47

> Jeg prøvede det en gang, men kan desværre ikke huske hvorfor jeg forlod
> det igen. Enten eksporterer jeg et billede ad gangen via PS for output
> sharpening eller også bruger jeg Bridge til en masse billeder.

Jo men hvordan sikrer du så et overskueligt katalogiseringssystem. Det synes
jeg nemlig bliver noget rod på den måde.

Jeg har lavet en droplet til Lightroom, der sætter en fornuftig ramme på,
kører Velvia Vision, laver vignettering, kører Noise Ninja, resizer og
skarpner til web.
Den har jeg så en mængde variationer over, så jeg har mange droplets, der
passer til forskellige formål, Iso indstillinger osv.
Jeg kan naturligvis køre dem i Bridge og forsinke workflowet og det er
temmelig kedeligt at der er en eller anden grænse på vistnok mellem 15 og 20
før den bare springer dropletten over.

Jeg er interesseret i at vide om det er mit system der fejler, eller andre
har samme bug med Lightroom.

mvh Michael

Fra : Asboe

Dato : 01-07-07 09:08

Michaelbs skrev i <46865b97$0$25461$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> [...]
>den og gemmer billederne med de settings jeg har bedt om, men springer
>dropletten over. Dvs den "glemmer" at gennemspille den droplet/action jeg

Smart, altså hvis det virker! Ville prøve det - for på den måde får
Droplet en fyldestgørene mening - men ingen ting sker der!

Droplet'en starter PS3 op og så sker der ikke mere (lige meget om det
er 1 eller 5 filer) Surt!

Ved at søge lidt fandt jeg at andre har selvsamme probemer:

http://www.adobeforums.com/cgi-bin/webx?14@@.3bc40e7a/0
http://www.adobeforums.com/cgi-bin/webx?14@@.3bc3d8e6

og der er mere at finde, selvom det ikke er et udpræget emne!

Måske kan du løse dit probem ved at gøre stien til billederne kortere
som nævnt i en af ovennævnte 'tråde'

Men jeg kan ikke finde noget som kan løse mit problem med overhoved at
få droplet til at virke ....desvære!

--
Hilsen Asboe
Navnet i e-mail adressen er spejlvendt!

Fra : Michaelbs

Dato : 01-07-07 10:00

"Asboe" <bo@eobsa.net> skrev i meddelelsen

> [...]
> Droplet en fyldestgørene mening - men ingen ting sker der!
>
> Droplet'en starter PS3 op og så sker der ikke mere (lige meget om det

Prøv lige at beskrive hvordan du har lavet dropletten. Måske sætter du nogle
forkerte indstillinger.

> [...]
>
> og der er mere at finde, selvom det ikke er et udpræget emne!
>
> Måske kan du løse dit probem ved at gøre stien til billederne kortere

Det vil jeg prøve. Jeg forstår bare ikke at det skulle have indflydelse på
mængden af billeder. Stien bliver jo hverken kortere eller længere af at der
er 40 billeder, der skal løbe gennem dropletten (virker ikke) i forhold til
at lade 15 billeder (virker) løbe igennem.

takker for linksene. Jeg kunne ikke selv finde dem.

mvh Michael