Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt kamera
Fra : Søren Ernst

Dato : 30-06-07 08:49

Hejsa

Med risiko for at gentage andre, tillader jeg mig lige et simpelt
spørgsmål. (Måske ikke et simpelt svar :)

Jeg har tænkt mig at købe en Canon 400D eller tilsvarende.

Nu kommer spørgsmålet: Skal det være Canon eller skal det være
"tilsvarende"? Er der nogen med gode erfaringer?

Har alle det tekniske oplysninger nogen praktisk betydning eller tager
alle moderne SLR kameraer "bare" gode billeder?

På genskriv
Søren

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-06-07 08:56

"Søren Ernst (slet 349XH)" <ernst@349XHmail.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:11831900640.541914080616412@dtext.news.tele.dk...

> Jeg har tænkt mig at købe en Canon 400D eller tilsvarende.
>
> Nu kommer spørgsmålet: Skal det være Canon eller skal det være
> "tilsvarende"?

nikon canon, ja det er jo en religion... kør ned til en lokal forhandler og
tag det der ligger bedst i din hånd...
Hvis du ikke har skuffen fyldt med objektiver, ja så vælg det der passer
dig bedst...

Vh TA

Fra : Jens G

Dato : 30-06-07 09:41

On 30 Jun 2007 07:48:59 GMT, Søren Ernst <ernst@349XHmail.tdcadsl.dk>
(slet 349XH) wrote:

>Jeg har tænkt mig at købe en Canon 400D eller tilsvarende.
>
>Nu kommer spørgsmålet: Skal det være Canon eller skal det være
>"tilsvarende"? Er der nogen med gode erfaringer?

Hvis jeg skulle kigge på nyt lige nu, ville det nok blive et Sony
Alpha 100.

X-FUT dk.fritid.foto.indkoeb

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : K

Dato : 30-06-07 10:58

> [...]
>
> Har alle det tekniske oplysninger nogen praktisk betydning eller tager
> alle moderne SLR kameraer "bare" gode billeder?

Nogen har fortalt mig i min hørechokoladebolle, at ingen kameraer tager gode
billeder.
Men det gør gode fotografer til gengæld.

Jeg er nærmest tilbøjelig til at råde dig til at gå i Netto, hvor de har et
Nikon Coolpix L10 til 749,- kr.
Leg lidt med det til at starte med, og så finder du ud af, hvad du mangler
for at få den fotooplevelse, du søger.
Og det er ikke for at virke nedladende, jeg giver dig dette tip. Jeg har
bare fornemmelsen af, at du ikke rigtig ved, hvad du søger.

Mvh. :)

Fra :    ab©

Dato : 30-06-07 15:46

> [...]
> Har alle det tekniske oplysninger nogen praktisk betydning eller tager
> alle moderne SLR kameraer "bare" gode billeder?

Du må ud med nogle flere oplysninger. Hvad har du brugt hidtil - hvad er
dine erfaringer / dit ambitions-niveau ? Agter du på sigt at udvide med
flere objektiver, eller er du fast besluttet på at nøjes med et all-round ?

--
ab©