Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Råd: Køb af videokamera
Fra : anden112@hotmail.com

Dato : 30-06-07 02:04

Hej,

jeg søger et fornuftigt videokamera. (håber dette er den rigtige
gruppe at spørge i)
formål:
skal primært bruges til modelfilm af biler (små el- og brændstof-
biler).

Må gerne nemt kunne overføre til PC, til redigering.

Prisleje - ca. under 6000,- evt. brugt?

Nogle råd til hvad mit køb skulle være?
Evt. købssted? Jeg køber gerne i Tyskland.

På forhånd tak.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-06-07 03:27

> [...]
> biler).
> Må gerne nemt kunne overføre til PC, til redigering.

Du skal have et kamera, hvor du kan sætte alle indstillinger manuelt,
navnlig lukketider og iris. Manuel fokus og zoom ville også være rart.

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=50433380

Fantastisk kamera!! bruges af mange tvstationer verden over, fordi det
leverer billeder i broadcast kvalitet.

Men hans pris er alt for høj. Det sidste magen til i DBA gik for 4500,
inkl. to batterier og en vidvinkel konverter og modlysblænde. Prøv at byde
ham 6k eller lidt mere, så får du et fabeltagtigt kamera. Han skriver jo
ikke noget om, hvad det er for noget ekstraudstyr, der er med. Ellers se
efter noget Sony pdf100 og højere.

Det kan ikke betale sig for dig at købe en lille billig camcorder. Du vil
hurtigt lære, at den ikke er god nok til dine behov, så læg flere penge til
side og køb det rigtige fra starten.

Claus

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 30-06-07 07:09

anden112@hotmail.com wrote:

> jeg søger et fornuftigt videokamera. (håber dette er den rigtige
> gruppe at spørge i)

Nej...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jesper Juul

Dato : 30-06-07 10:43

Niels Riis Ebbesen skrev:

> Nej...!

Jo, det er helt fint til det formål.

Jesper
Lidt fotos:
http://www.pbase.com/jesper_juul

Fra : Jesper Juul

Dato : 30-06-07 10:44

Jesper Juul skrev:

> Jo, det er helt fint til det formål.

Ahhrrr, pis så ikke at jeg ikke var i gruppen indkøb, så nej dette er
den forkerte gruppe, den rigtige er dk.fritid.foto.indkoeb.

Fra : anden112@hotmail.com

Dato : 30-06-07 12:07

> [...]
> hurtigt lære, at den ikke er god nok til dine behov, så læg flere penge til

Hej Claus,

tak for det fine svar!

> Det kan ikke betale sig for dig at købe en lille billig camcorder. Du vil
> hurtigt lære, at den ikke er god nok til dine behov, så læg flere penge til
> side og køb det rigtige fra starten.

Præcis, er f.eks. også glad for mig EOS 20D, og fortryder ikke at jeg
erhvervede det i stedet for et mindre/billigere kamera!

jeg har taget kontakt til sælgeren, så må vi se hvad det ender med.

Vil du/i mene, på baggrund af de situationer det skal benyttes i, at
jeg har et specielt behov for ekstraudstyr, så som modlysblænder,
objektiver eller andet?

Fra : anden112@hotmail.com

Dato : 30-06-07 12:32

Er det ikke et lidt "ældre" kamera? Jeg fandt lidt på ebay: "Sony
Handycam DCR TRV900", men her var der f.eks. i beskrivelsen at der for
4 år siden var udskiftet en del.
Det er måske stadig det bedste i klassen?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-06-07 16:31

> Er det ikke et lidt "ældre" kamera? Jeg fandt lidt på ebay: "Sony
> Handycam DCR TRV900", men her var der f.eks. i beskrivelsen at der for
> 4 år siden var udskiftet en del.
> Det er måske stadig det bedste i klassen?

Jo, men det er et FABELAGTIGT kamera. Der er tonsvis af anmeldelser af dette
kamera, og det tager billeder i 70-80.000 kroners klassen. Der er tale om
intet mindre end en legende, hvilket også er grunden til, at han har sat
prisen så højt.

Han ved godt, hvad han sælger...

Du skal op over 25.000 - 30.000 hvis du skal have et nyt kamera, der tager
bedre billeder end dette.

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-07 17:03

> [...]
>
> Han ved godt, hvad han sælger...
>
> Du skal op over 25.000 - 30.000 hvis du skal have et nyt kamera, der tager

Det lyder utroiigt...
Nu faldt jeg lige over TRV950 - vil det ikke være bedre at smide pengene
efter en nyere udgave?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-06-07 23:07

> Det lyder utroiigt...
> Nu faldt jeg lige over TRV950 - vil det ikke være bedre at smide
> pengene efter en nyere udgave?

Aner det ikke, så må du læse anmeldelser. Der er absolut ingen sikkerhed
for, at efterfølgeren er lige så god. Det er set masser af gange før.

Claus