Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
RAW fra Canon 350D og 30D
Fra : Ole Hetland

Dato : 25-06-07 20:31

Hvorfor kan RawShooter godt læse CR2-filer fra 350D men ikke CR2-filer fra
30D?
De sidste bliver opdelt i fire billeder i mærkelige farver.
Er der noget man kan gøre?

Med venlig hilsen
Ole
www.hetland.it
www.bredeole.dk
www.fuglegalleriet.eu

Fra : Brian Lund

Dato : 25-06-07 20:38

> Hvorfor kan RawShooter godt læse CR2-filer fra 350D men ikke CR2-filer fra
> 30D?
> De sidste bliver opdelt i fire billeder i mærkelige farver.
> Er der noget man kan gøre?

Fordi 30D er nyere end 350D, bare fordi filen hedder "CR2" betyder det ikke
at filerne er ens!
Rawshooter er blevet overtaget af adobe så hvis du vil have understøttelse
af 30D må du bruge den efterfølger som adobe laver, eller bruge et andet
program...

Brian

Fra : Hans Kruse

Dato : 25-06-07 20:56

Brian Lund wrote:

> [...]
> Rawshooter er blevet overtaget af adobe så hvis du vil have
> understøttelse af 30D må du bruge den efterfølger som adobe laver,

Ja, Lightroom, hvis det er Rawshooter Pro.

--
Med venlig hilsen/Kind regards,
Hans Kruse

Fra : Hans Kruse

Dato : 25-06-07 20:57

Hans Kruse wrote:

> Ja, Lightroom, hvis det er Rawshooter Pro.

Glemte lige at sige, at Lightroom er gratis opgradering for Rawshooter Pro.
Du skulle have fået en mail om det, hvis du er registreret bruger af
Rawshooter Pro.

Fra : Ole Hetland

Dato : 25-06-07 22:05

Hans Kruse wrote:

> Glemte lige at sige, at Lightroom er gratis opgradering for
> Rawshooter Pro. Du skulle have fået en mail om det, hvis du er
> registreret bruger af Rawshooter Pro.

Det er vist den gratis udgave af Rawshooter jeg har, og den vil ikke lade
sig registrerer.
Vil det sige, at jeg er nødsaget til at købe andre programmer, og i givet
fald - hvad kan anbefales?

Ole
www.hetland.it
www.bredeole.dk
www.fuglegalleriet.eu

Fra : Hans Kruse

Dato : 25-06-07 23:28

Ole Hetland wrote:

> Det er vist den gratis udgave af Rawshooter jeg har, og den vil ikke
> lade sig registrerer.
> Vil det sige, at jeg er nødsaget til at købe andre programmer, og i
> givet fald - hvad kan anbefales?

Ja, f.eks. Lightroom.

Fra : Ole Hetland

Dato : 26-06-07 06:50

Hans Kruse wrote:
> Ja, f.eks. Lightroom.

Det er lidt bøvlet med alle de forskellige udgaver af raw.
Jeg må vist klare mig med DPP og FastStone Image Viewer indtil jeg vinder i
Lotto.
Jeg var ellers så glad for Rawshooter - øv!

Tak for svarene.
mvh Ole

Fra : Jesper Juul

Dato : 26-06-07 10:03

Ole Hetland skrev:

> Det er lidt bøvlet med alle de forskellige udgaver af raw.
> Jeg må vist klare mig med DPP og FastStone Image Viewer indtil jeg
> vinder i Lotto.
> Jeg var ellers så glad for Rawshooter - øv!

Der findes faktisk en version af Rawshooter som understørrer 30D, ved at
der inde på fotokritik.dk (hvis det altså virker) er en gut som har
versionen og som har mailet den til interesserede, så det kan være du
skal tjekke derinde.

Jesper

Fra : MW

Dato : 27-06-07 14:56

"Ole Hetland" <ole.hetland@ingenspamget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i Lotto.
> Jeg var ellers så glad for Rawshooter - øv!

DPP er da også et fortrinligt program

mvh/MW