Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vista 64 Ultimate og Lightroom..kompatibil~
Fra : MichaelBS

Dato : 22-06-07 16:37

Har lige installeret Vista 64 bit og har herefter problemer med at importere
mine Canon 5D billeder via kortlæser ind i Lightroom.
Det mislykkes hver gang. Jeg er nødt til først at importere billederne ind
på Harddisk vha Canons software og så importere billederne ind i Lightroom
bagefter. Men den omvej vil jeg jo gerne undgå.

Nogen der kender problemet og har et fix?

mvh Michael

Fra : Thomas Kjær

Dato : 22-06-07 16:55

On 2007-06-22, MichaelBS <mbsFJERNDETTE@michaelbennati.dkOGSÅDETTEFJERNES>
wrote:
> [...]
> bagefter. Men den omvej vil jeg jo gerne undgå.
>
> Nogen der kender problemet og har et fix?

Jeg kender det ikke fra 64-bit Vista, men fra den almindelige udgave.

Jeg oplever til tider også problemer med at importere direkte fra
kortlæser på Mac OS X, men der er det som regel kun nogle enkelte filer
som ikke bliver importeret, når jeg samtidig laver andre ting i LR.

Så vidt jeg ved er det et kendt problem på Adobes webforum, som
forhåbentligt bliver løst i en 1.1 version.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : MichaelBS

Dato : 22-06-07 22:06

"Thomas Kjær" <tk@daarligstil.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg kender det ikke fra 64-bit Vista, men fra den almindelige udgave.

Ok. Jeg fandt løsningen her og det virker hos mig:
Assuming you're Lightroom's import defaults, the workaround is to choose By
Date: Year-Month-Day instead of By Date: Year/Month-Day in the Import Photos
dialog

Ufatteligt enkelt.

> Jeg oplever til tider også problemer med at importere direkte fra
> kortlæser på Mac OS X, men der er det som regel kun nogle enkelte filer
> som ikke bliver importeret, når jeg samtidig laver andre ting i LR.

Det kender jeg også under XP. Irriterende lille ting.

> Så vidt jeg ved er det et kendt problem på Adobes webforum, som
> forhåbentligt bliver løst i en 1.1 version.

Ja, den glæder vi os til

mvh Michaell