Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kamera med til koncerter
Fra : Nicolai

Dato : 22-06-07 11:50

Jeg skal til Elton John på søndag men frygter man kun må have små
lommekameraer med ind?

Hvordan "plejer" det at være til forskellige koncerter? Nogen der vil komme
med en generel opfattelse?

Fra : BT

Dato : 22-06-07 14:44

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal til Elton John på søndag men frygter man kun må have små
> lommekameraer med ind?
>
> Hvordan "plejer" det at være til forskellige koncerter? Nogen der vil
> komme med en generel opfattelse?
Jeg har stået kontrol ved nogle stykker efterhånden.
Og du skal nok regne med at du ikke må medbrige kamera.

Men jeg vil anbefale at kigge på billetten. Tit så står det nævnt der.
Evnt. på arrangørens hjemmeside.

/Brian

Fra : Martin

Dato : 22-06-07 16:18

Hej
BT wrote:
> Jeg har stået kontrol ved nogle stykker efterhånden.
> Og du skal nok regne med at du ikke må medbrige kamera.

Ved ikke om det er et direkte svar, men i får lige historien alligevel

Jeg var til Jean Michel Jarre-koncert i Polen i 2005, og havde i den
forbindelse erhvervet mig et nyt kamera. Et FujiFilm FinePix-E550, hvis jeg
husker korrekt.
Jeg havde et "halsbånd" spændt i den lille snut af snor der er på kameraet.
Denne samlede længe gjorde at det passede at det lige kunne listes ned i
bukserne sådan lige i højde med underbukserne :)
Størrelser gjorde at det ikke så mistænkeligt nok ud til at vagterne ville
mærke efter.. hehe
Et par mennesker foran mig, fik taget sit kamera af vagterne da vi stod i kø
for at komme ind på pladsen. Så blev ovennævnte teknik hurtigt opfundet, og
man må jo sige at det virkede.

Sådan gik det til at jeg i dag står med nogle rimelige billeder taget ca 15m
fra scenen
Uha, jeg mindes det stadig med gåsehud på armene.

Mvh
Martin, en glad kamera-nybegynder med interessen vakt.

Fra : Morten

Dato : 22-06-07 17:12

Martin wrote:
> [...]
> bukserne sådan lige i højde med underbukserne :)
> Størrelser gjorde at det ikke så mistænkeligt nok ud til at vagterne ville

Mon dette trick kan bruges med EOS 1D III og EF 400mm f/5.6L USM

--

Morten O

Fra : Martin

Dato : 22-06-07 17:47

Hej
"Morten" wrote
> Mon dette trick kan bruges med EOS 1D III og EF 400mm f/5.6L USM

Hvis visitøren er en pæn kvinde, så kunne man da prøve :)

Mvh
Martin

Fra : Nicolai

Dato : 22-06-07 18:39

> Men jeg vil anbefale at kigge på billetten. Tit så står det nævnt der.
> Evnt. på arrangørens hjemmeside.

Hvad så med pressekort?

Fra : John

Dato : 22-06-07 21:32

Nicolai skrev:

> Hvad så med pressekort?

Det plejer ofte at være noget med, at man må tager billeder under de
første tre numre.

Mvh

John

Fra : Per Tolbøll

Dato : 22-06-07 20:58

Nicolai skrev:
> Jeg skal til Elton John på søndag men frygter man kun må have små
> lommekameraer med ind?
>
> Hvordan "plejer" det at være til forskellige koncerter? Nogen der vil komme
> med en generel opfattelse?

Tjae, havde mit Fuji FinePix 7000 med i rygsækken til Genesis i Herning.
Det var der ingen der løftede øjenbryn over.

/Per

Fra : JGNI

Dato : 23-06-07 17:35

On 22 Jun., 12:49, "Nicolai" <spam2...@nifo.dk> wrote:
> ...men frygter man kun må have små
> lommekameraer med ind?

Lige præcis. Kun små lommekameraer.

/Jan

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-06-07 09:14

JGNI <jan.nielsen@gmail.com> wrote:

> Lige præcis. Kun små lommekameraer.

Men det varierer. F.eks. står der på hjemmesiden for metallica koncerten
i aarhus at end ikke kameramobiler må benyttes, og alt kameraudstyr
bliver konfiskeret i indgangen.

Personligt kan jeg ikke forstå hvorfor de er så pernitten mht. til
publikums fotografering.

/thomas

Fra : ;o\)-max-

Dato : 24-06-07 11:00

"Thomas von Hassel"
> [...]
> bliver konfiskeret i indgangen.
>
> Personligt kan jeg ikke forstå hvorfor de er så pernitten mht. til

Metallica - er på forkant med rettighederne omkring deres forretning.
Der er penge i selv kedelige snaps, såå tjae man kan måske forstå
det - den forklaring jeg selv bedre kan li' er at det er en uvane og
en distraktion for oplevelsen at knipse til koncerter. Det går ud over
oplevelsen og skal fuldstændigt forbydes, når folk lægger så meget
energi i at give en oplevelse har man bare at nyde det, i stedet for
at tænke på at få et fedt billede.. Uhm en ide til knipserne ku' være
om man indførte specielle knipser billetter og områder i salen hvor
de kunne holde til, og evt. lave en kontrakt vedr. handelen med
billederne. Hvis jeg selv skal sige det er det en bragende go' ide. )
Alle ville være glade og der vil være penge i det. -max-

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-06-07 11:42

-max- <max@bamarzone.dk> wrote:

> [...]
> billederne. Hvis jeg selv skal sige det er det en bragende go' ide. )
> Alle ville være glade og der vil være penge i det. -max-

Jep, men f.eks. metallica havde i "gamle" dage en "taper section" hvor
folk blev indbudt til at tage deres båndoptagere med.

/thomas

Fra : Nicolai

Dato : 24-06-07 11:41

> Jeg skal til Elton John på søndag men frygter man kun må have små
> lommekameraer med ind?

Det var så meldingen fra arrangørene - hvad så hvis man havde et pressekort?

Fra : MW

Dato : 25-06-07 11:44

> Det var så meldingen fra arrangørene - hvad så hvis man havde et
> pressekort?

Det gør sikker ingen forskel eller også skal de skrive under på besynderlige
erklæringer intet fornuftig menneske kunne drømme om at røre ved. Store dele
af undrholdningsindustrien har efterhånden en besynderlig indstilling til
den del af omverdenen der fodrer dem.

MW

Fra : JGNI

Dato : 25-06-07 10:40

On 24 Jun., 12:00, ";o\)-max-" <m...@bamarzone.dk> wrote:
> [...]
> oplevelsen og skal fuldstændigt forbydes, når folk lægger så meget
> energi i at give en oplevelse har man bare at nyde det, i stedet for

Jeg var til U2, og Bono opfordrede folk under flere af sangene til at
tage masser af billeder med blitz.
De slukkede så stadionlyset specifikt i de sange. Det var kanonflot!
Jeg har været til en del koncerter hvor det var tilladt med alle
lommekameraer. Har aldrig syntes at det generede.

/Jan

Fra : ;o\)-max-

Dato : 25-06-07 10:52

"JGNI"
";o\)-max-"
> [...]

Jeg har været til en del koncerter hvor det var tilladt med alle
lommekameraer. Har aldrig syntes at det generede.

Hvor fedt - det er kunst..! Men hvis alle koncerter var sådan, uhm..
En ven udtalte i et interview om Warhol - et billede af en blomst er
kunst 1000 af dem og man er blomsterhandler. -max-