Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
300C err99 - fejl
Fra : BT

Dato : 16-06-07 20:10

Håber der er nogen som kan hjælpe mig dette problem.

Men canon 300D melder err99, når jeg benytter min tamron 70-300 objektiv.
Det som jeg umiddelbart kan se, er at fejlen kun opstår når brændevidde
(håber det er rigtigt) er sat mellem 180 og 300. Så vil blænden ikke lukke
i.

Er der nogen som har en løsning eller koster det et nyt objektiv

/Brian

Fra : Jesper Juul

Dato : 16-06-07 20:16

BT skrev:
> [...]
> i.
>
> Er der nogen som har en løsning eller koster det et nyt objektiv

Er det et gammelt objektiv?

Jesper
Lidt fotos:
http://www.pbase.com/jesper_juul

Fra : BT

Dato : 17-06-07 10:00

> Er det et gammelt objektiv?
>

> --
> Mvh
> Jesper
> Lidt fotos:
> http://www.pbase.com/jesper_juul

Det afhænger hvad man betragter som gammel. Men et slag på tasten vil være
ca 5 år.
Jeg købte den brugt, og har brugt den flittig. Og ham som jeg købte den af,
har også brugt den flittig

/Brian

Fra : Jesper Juul

Dato : 17-06-07 10:43

BT skrev:

> [...]
> ca 5 år.
> Jeg købte den brugt, og har brugt den flittig. Og ham som jeg købte den af,

Ok, for så kan det være sammen problem som der var med Sigma for nogle
år siden, nemlig at de fik fejl når de blev påsat de nye digitale slr
huse, så skal de rechippes for at det virker.

Fra : BT

Dato : 17-06-07 11:11

> [...]
> siden, nemlig at de fik fejl når de blev påsat de nye digitale slr huse,

Nu ved jeg godt, at jeg ikke har nævnt det. Men jeg har brugt det på mit
300D i lang tid uden problemer.
Kan det stadig være "chippen" så

/Brian

Fra : Jesper Juul

Dato : 17-06-07 11:34

BT skrev:

> Nu ved jeg godt, at jeg ikke har nævnt det. Men jeg har brugt det på mit
> 300D i lang tid uden problemer.
> Kan det stadig være "chippen" så
>
> /Brian

Ah ok, nej så er det ok ikke chippen, og kan se du har afprøvet tricket
med at rense kontakterne.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-06-07 07:19

On 2007-06-16, BT <brian.toft.remove.this@get2net.dk> wrote:
> [...]
> i.
>
> Er der nogen som har en løsning eller koster det et nyt objektiv

Kontakt Tamron, det kan være de kan smide en ny chip i.

Fra : BT

Dato : 17-06-07 10:04

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povlhp.local> skrev i en meddelelse

> Kontakt Tamron, det kan være de kan smide en ny chip i.

Du har vel ikke navnet på den danske importør, eller skal jeg bare gå ned i
min lokale foto forhandler

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-07 10:50

"BT" <brian.toft.remove.this@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i.
>
> Er der nogen som har en løsning eller koster det et nyt objektiv

Har du prøvet at rense kontakterne mellem kamera og objektiv?

Mvh. Claus Petersen

Fra : BT

Dato : 17-06-07 11:13

"Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet at rense kontakterne mellem kamera og objektiv?
>
> Mvh. Claus Petersen
Jeg fandt en hjemmeside hvor samme fejl var beskrevet. Der stod at man kunne
rense kontakterne med hård viskelæder.
http://www.richardsnotes.org/archives/2005/04/29/50mm-lens-contact-points/
Det har jeg så prøvet, uden held.

Men nu er mit engelske ikke ligefrem det bedste...
/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-07 11:52

> [...]
> Det har jeg så prøvet, uden held.
>
> Men nu er mit engelske ikke ligefrem det bedste...

Kender du en der har et Canon kamera, som du kan prøve at montere dit
objektiv på? Hvis det nu giver samme fejl på et andet kamera, så kunne det
tyde på sygdom i dit objektiv.

Mvh. Claus Petersen